Południowa Obwodnica Warszawy w projektowaniu

W połowie grudnia 2015r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy na projekt i budowę trzech odcinków Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska.



  • odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod  Ursynowem realizuje Astaldi S.p.A.
  • odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę realizuje konsorcjum: Gulermak Agir Sanayi Inssat ve Taahhut A.S.i PBDiM Mińsk Maz. 
  • odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym realizuje Warbud S.A.  

Zgodnie z warunkami kontraktów zadaniem Wykonawców jest zaprojektować odcinki tras, uzyskać niezbędne decyzje a następnie zrealizować zadania w oparciu wykonane projekty oraz pozyskane decyzje.

 

GDDKiA czuwa nad tym, by prace realizowane przez Wykonawców były zgodne z pozyskaną decyzją środowiskową, warunkami kontraktu, jak i w oparciu o obowiązujące prawo. W całym procesie inwestycyjnym kluczowym aspektem są spotkania z mieszkańcami (z udziałem Wykonawców odbyły się już spotkania zorganizowane przez dzielnice Ursynów, Wilanów i Wawer), a także uzgodnienia z instytucjami, które biorą udział w procesie inwestycyjnym.

 

Na czas realizacji zadania Wykonawcy mają 41 miesięcy (bez okresów zimowych), co oznacza, że umowny termin zakończenia inwestycji przypadnie na sierpień 2020 r. ( w tym 10 miesięcy od podpisania umowy na wykonanie dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o ZRID - najpóźniej do kwietnia 2017r.).