Stary most w Skórnicach powstał w 1941 roku. Liczący 75 lat obiekt bez chodnika jest tak zniszczony, że nie nadaje się już do remontu. Dlatego most zostanie rozebrany, a w jego miejscu wybudowany zostanie nowy obiekt o długości blisko 9 metrów, szerokości 10,65 m, z jezdnią o szerokości 7,2 m i chodnikiem po stronie północnej o szerokości 1,25 m. Nowy most będzie dłuższy i szerszy od poprzednika. Obiekt o konstrukcji z belek sprężonych będzie posadowiony bezpośrednio.
Nowy most ma powstać do końca roku. W czasie prac, które rozpoczną się po zakończeniu postępowania przetargowego, obowiązywał będzie ruch wahadłowy. Projekt przewiduje, że wykonawca rozbierze połowę starego mostu, tak aby na drugiej wzmocnionej części tego obiektu możliwy był ruch wahadłowy. Wybudowana zostanie połowa nowego mostu, na którą z kolei przełożony zostanie ruch wahadłowy. Następnie dokonana zostanie rozbiórka pozostałej części starego mostu i dobudowana druga połowa nowego obiektu.
W br. na terenie kieleckiego oddziału GDDKiA planowane są także remonty mostów w Parszowie i Stykowie w ciągu drogi krajowej nr 42.