W ciągu ośmiu lat ilość wypadków drogowych, ofiar śmiertelnych oraz rannych zmniejszyła się o ponad połowę. I to przy rosnącym natężeniu ruchu na drogach krajowych województwa lubelskiego. Wpływ na poprawę bezpieczeństwa bez wątpienia miały inwestycje i remonty zrealizowane na sieci dróg zarządzanej przez GDDKiA.
Z 573 w roku 2008 do 246 w roku 2015 spadła ilość wypadków na drogach krajowych woj. lubelskiego. Przed ośmioma laty zginęły w nich 134 osoby, a w ubiegłym roku tylko 65. W 2008 roku obrażenia w wypadkach odniosły 754 osoby, a w 2015 roku 304.
Do wypadków najczęściej dochodzi na terenie niezabudowanym (166 w 2015 roku, na zabudowanym 80 ), na prostych odcinkach drogi (182 zdarzenia w 2015 roku) i w dobrych warunkach atmosferycznych (152 w 2015 roku). Wciąż najczęstszym rodzajem wypadku jest zderzenie boczne, na drugim miejscu jest najechanie na pieszego, a następnie zderzenie czołowe i wywrócenie pojazdu.
Malejąca liczba wypadków oraz ofiar to między innymi efekt inwestycji i remontów. Od 2008 roku oddano do użytku kilka obwodnic (Puław, Międzyrzeca Podlaskiego, Hrebennego, Kraśnika, Białej Podlaskiej, Kocka i Woli Skromowskiej, Frampola oraz Hrubieszowa) oraz odcinek S17 Kurów – Lublin – Piaski. W sumie to blisko 115 km nowych dróg. Wyremontowano także kilkaset kilometrów dotychczasowych dróg poprawiając nie tylko równość nawierzchni ale także wydzielając pasy do lewoskrętu, kanalizując skrzyżowania, montując sygnalizacje świetlne, doświetlenia przejść dla pieszych i azyle, budując chodniki, ciągi pieszo-rowerowe i zatoki na przystankach autobusowych. W realizacji są kolejne duże inwestycje: zachodnia obwodnica Lublina w ciągu S19, połączenie obwodnicy Puław z S17 i przedłużenie tej trasy w stronę Warszawy. Toczą się przetargi na budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego oraz S19 od Lublina do granicy z woj. podkarpackim.
Zestawienie wypadków na drogach krajowych w woj. lubelskiem zarządzanych przez GDDKiA