Budowa obwodnic Wielunia i Bełchatowa w ciągu dk nr 74


GDDKiA

 

Nazwa Projektu: Budowa obwodnic Wielunia i Bełchatowa w ciągu dk nr 74

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0002/16

Data podpisania UoD: 02.06.2016

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2017

Całkowita wartość projektu: 424 683 178,00 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 284 390 502,38 PLN

 

Strona internetowa projektu: http://www.obwodnica-wielunia.pl/

                                            http://www.obwodnica-belchatowa.pl/

Opis inwestycji:                                                                                                         

Przedmiotowy Projekt obejmuje dwa odcinki dk 74:

Odcinek I: obwodnica Wielunia o długości 13,24 km,

Odcinek II: obwodnica Bełchatowa o długości 10,92 km.

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka trasy drogowej, zapewniającej wysoki komfort ruchu drogowego,
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa łódzkiego jak również poza granice państwa.