Firmy zainteresowane budową 2 kładek nad „Zakopianką” mogą składać oferty.
Do 21 czerwca 2016 r. firmy mogą składać oferty do przetargu na budowę dwóch kładek dla pieszych, nad drogą krajową nr 7 ( Zakopianką ) w Głogoczowie i Jaworniku, przy czym jeden wykonawca może składać ofertę na jeden obiekt. Obiekty powstaną w ramach programu: „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w województwie małopolskim”. O bezpieczne przechodzenie przez ruchliwą drogę w tych miejscach zabiegali mieszkańcy i samorządowcy.



Kładka w Głogoczowie, w km 684+720, o rozpiętości teoretycznej ( odległości pomiędzy podporami ) 43,34 m będzie miała 71,25 m długości i 10,50 m szerokości całkowitej. Konstrukcję nośną stanowił będzie łuk stalowy. Do łuku w dwóch miejscach, w części środkowej podwieszony zostanie pomost. Oprócz schodów zaprojektowano po obydwu stronach windy, które umożliwią wszystkim osobom przejście kładką na drugą stronę drogi.

Oprócz budowy kładki inwestycja obejmuje:
  • budowę dojść do kładki wraz z poboczami; odwodnienia liniowego; umocnienia skarpy; bariery ochronnej; kanalizacji deszczowej w zakresie: odwodnienie kładki oraz terenu przyległego; sieci elektroenergetycznych; stacji transformatorowej i instalację monitoringu
  • rozbiórkę sieci elektroenergetyczne;
  • przebudowę sieci teletechnicznej (linia napowietrzna), (linia kablowa), (zabezpieczenie rurą ochronną).

Kładka w Jaworniku, w km 691+220, o rozpiętości teoretycznej 41 m i długości całkowitej 57,97m i szerokości całkowitej 9,32 m i konstrukcji belkowej oprócz schodów także miała będzie windy po obydwu stronach. Ustrój nośny obiektu stanowić będą dwie blachownice stalowe o wysokości 160 cm a pomost płyta żelbetowa umieszczona pomiędzy blachownicami.

Oprócz budowy kładki inwestycja obejmuje:
  • budowę dojść do kładki wraz z poboczami; odwodnienia liniowego i powierzchniowego; kanalizacji deszczowej ; drogi dojazdowej; sieci elektroenergetycznych; linii kablowych
  • rozbiórkę istniejących ogrodzeń znajdujących się w liniach rozgraniczających teren inwestycji;
  • przebudowę drogi serwisowej; sieci elektroenergetycznych NN , linii napowietrznej; sieci teletechnicznej i budowę stacji transformatorowej napowietrznej.

GDDKiA oczekuje, że każda z kładek zrealizowana zostanie w ciągu maksymalnie 423 dni, a najchętniej w ciągu 360 dni od daty podpisania umowy.

Kładki są tak zaprojektowane, aby ich konstrukcje były łatwe w montażu i technologia robót prosta w realizacji, przy zminimalizowaniu utrudnień dla użytkowników drogi krajowej nr 7.