ROBOTY DROGOWE
Aktualnie prowadzone są następujące roboty:
• Wzmacnianie wysokich nasypów stabilizacją cementem lub geosiatką;
• Przygotowanie podłoża do wykonywania kolejnych warstw konstrukcyjnych nawierzchni;
• Realizacja robót ziemnych w zakresie nasypów, wykopów, profilowania skarp i rowów drogowych oraz górnej warstwy nasypu (GWN);
• Realizacja warstw konstrukcyjnych tj. warstwa mrozoochronna, podbudowa z kruszywa;
• Wykonywanie robót bitumicznych w zakresie warstwy podbudowy asfaltowej, warstwy wiążącej, warstwy ścieralnej SMA;
• Montaż sączków podłużnych w pasie rozdziału i poboczach;
• Wykonywanie krawężników i ścieków monolitycznych metodą ślizgową;
• Układanie krawężników kamiennych;
• Nawierzchnie z kostki brukowej w obrębie ronda Goświnowice, węzła Nysa, ronda Wyszków, ronda Niwnica i zatok autobusowych;
• Humusowanie z obsianiem nasionami trawy;
• Zakończono wzmacnianie podłoża gruntowego (stabilizacja gruntu, materace z geosyntetyków).
Zaawansowanie robót drogowych:
Roboty przygotowawcze – usunięcie humusu: 99%
Wzmacnianie podłoża (kolumny betonowe, żwirowe, materace geosyntetyczne) - zakończono
Wykonanie wykopów w gruntach nieskalistych: 87%
Wykonanie nasypów: 88%
Przygotowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni: 57%
Wykonanie warstwy mrozoochronnej: 84%
Wykonanie podbudowy pomocniczej z kruszywa: 73%
Podbudowa AC: 67%
Warstwa wiążąca: 56%
Warstwa ścieralna SMA: 11%
Nawierzchnie z kostki brukowej: 10%
Roboty wykończeniowe: 48%
OBIEKTY INŻYNIERSKIE
Obiekty mostowe:
Obecnie trwają roboty na wszystkich 14 obiektach mostowych. Na większości obiektów wykonano wszystkie fundamenty i podpory (na 13 z 14 obiektów). Dotychczas zabetonowano 6 z 14 całkowitych ustrojów nośnych (WN4, WC5, WC6, WN6, WN7, WN3). Dodatkowo w maju zabetonowano lewą nitkę ustroju obiektu WC3 oraz przęsło 3-4 i 7-8 ustroju obiektu M1. W zaawansowanym stadium znajduje się ustrój obiektu M2.
Ponadto wykonywane są roboty w poniższych asortymentach:
• Prace zbrojarskie, szalunkowe oraz betoniarskie (fundamenty, podpory, ustroje nośne, płyty przejściowe);
• Roboty izolacyjne powierzchni betonowych;
• Zasypki fundamentów i korpusów;
• Roboty przyobiektowe (murki oporowe, umocnienia stożków);
• Roboty związane z wyposażeniem obiektów (deski gzymsowe, kapy chodnikowe, krawężniki itd.).
Zawansowanie robót na obiektach mostowych:
roboty przygotowawcze – 100%
fundamenty – 98%
korpusy podpór i konstrukcje oporowe – 94%
ustroje nośne - 61%
łożyska – 83%
urządzenia dylatacyjne – 25%
odwodnienie – 21%
izolacje cienkie– 80%
roboty ziemne – 78%
wyposażenie (krawężniki, kapy chodnikowe, balustrady, bariery itp.) – 4%
roboty przyobiektowe (płyty przejściowe, umocnienia stożków) – 11%
roboty nawierzchniowe i zabezpieczenia – 3,5%
Przepusty ramowe:
Obecnie trwają roboty na 9 z 9 przepustów ramowych, w tym na 8 prace są na etapie końcowym.
Przepusty rurowe:
Wykonano 38 z 48 przepustów rurowych.
ROBOTY BRANŻOWE
Aktualnie prowadzone są następujące roboty:
• Przebudowa sieci drenarskiej
• Budowa kanalizacji deszczowej
• Budowa oświetlenia
• Zasilanie obiektów
• Budowa kanału technologicznego
• Zbiorniki (retencyjne, retencyjno-infiltracyjne)
Zaawansowanie robót branżowych:
Przebudowa kanalizacji sanitarnej: usunięto wszystkie kolizje (7 kolizji)
Przebudowa sieci wodociągowej: usunięto wszystkie kolizje (7 kolizji)
Przebudowa sieci gazowej: usunięto wszystkie kolizje (4 kolizje)
Przebudowa kanalizacji deszczowej: usunięto kolizję (1 kolizja)
Przebudowa sieci energetycznych: usunięto 23 z 25 kolizji
Przebudowa sieci teletechnicznych: usunięto wszystkie kolizje (11 kolizji)
Przebudowa sieci drenarskiej – 60%
Budowa kanalizacji deszczowej – 50%
Budowa kanału technologicznego – 59,5%
Budowa oświetlenia (6 szt.) - zakończono 0 szt.
Zasilanie obiektów: znaki aktywne, znaki zmiennej treści, stacje meteo, przepompownie (26 szt.) – zakończono 0 szt. Zbiorniki: retencyjne, retencyjno-infiltracyjne (12 szt.) - zakończono 0 szt.
PODSUMOWANIE
Stopień zaawansowania finansowego kontraktu, czyli robót odebranych i zafakturowanych wynosi około 46%.