Remont podzielony był na cztery etapy, podczas których prace były prowadzone na odcinkach o długości od 6,5 do około 9 kilometrów. Ruch w obu kierunkach odbywał się drugą jezdnią. Dla zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa, oba kierunki ruchu rozdzielone były ciągłymi metalowymi separatorami.
W czasie tegorocznego remontu, który trwał od 4 kwietnia 2016r., sfrezowano około 320 tysięcy metrów kwadratowych starej nawierzchni autostrady. W jej miejsce ułożono ponad 40 tysięcy ton nowej masy bitumicznej (warstwa wiążąca i ścieralna). Aby ją dowieźć z dwóch wytwórni mas bitumicznych na miejsce budowy, ciężarówki wykonały około 1600 kursów. Dzięki temu układano do 2 km nowej jezdni dziennie.
Oprócz sfrezowania starej i ułożenia nowej nawierzchni podczas remontu wymieniono także część systemu odwadniającego autostrady na długości blisko 7,5 km. Wymalowano również 18,3 tys. metrów kwadratowych nowego oznakowania poziomego.