Podpisano umowę na budowę tunelowego odcinka ekspresowej „siódemki” tj. od Naprawy do Skomielnej Białej. Włoska firma Astaldi, za kwotę 968,8 mln złotych, wybuduje odcinek tunelowy drogi ekspresowej o długości ok. 3,0 km, z dwukomorowym tunelem o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Zgodnie ze złożoną ofertą w przetargu wykonawca wybuduje drogę w 54 miesiące od podpisania umowy. Dziś także podpisana została umowa na 7,5-kilometrowy odcinek S7 Lubień-Naprawa.
Wybudowanie tunelu dwukomorowego oznacza w praktyce budowę dwóch równoległych do siebie obiektów podziemnych o długości 2,06 km każdy w trudnych warunkach geologicznych i hydrologicznych fliszu karpackiego. Ponadto do wykonania poza tunelem są m.in.: wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów oraz przebudowa i budowa dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego.
W marcu br. GDDKiA podpisała już umowę na budowę S7 Skomielna - Rabka Zdrój i DK47 Rabka Zdrój - Chabówka z włoską firmą SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu - czytaj więcej