Budowa drogi ekspresowej S7 Radom (Jedlińsk) - Jędrzejów, odc. obwodnica Radomia


GDDKiA

 

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S7 Radom (Jedlińsk) - Jędrzejów, odc. obwodnica Radomia

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0017/16
Data podpisania UoD: 27.06.2016

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.06.2019

Całkowita wartość projektu: 899 333 010,76 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 401 836 649,58 PLN

 

Strona internetowa projektu: www.s7-radom.pl

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest kontynuacja projektowania i budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku obwodnicy Radomia, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T, o łącznej długości ok. 24,65 km.

 

Na całym odcinku przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym i szerokim pasem rozdziału stanowiącym rezerwę pod trzeci pasu ruchu. Budowa 4 węzłów drogowych („Radom Północ”, „Radom Zachód”, „Wolanów” i „Radom Południe”) umożliwi bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu drogowego po sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu poprzez sieć dróg dojazdowych.

 

W ramach Projektu zostaną wykonane również takie elementy infrastruktury jak m.in.: obiekty inżynierskie, kanalizacja deszczowa i sanitarna, sieci wodociągowe, urządzenia ochrony środowiska, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, itp.

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa mazowieckiego jak również poza granice państwa.