Rondo w Karczowie nabiera kształtów
Prace przy przebudowie niebezpiecznego skrzyżowania dróg krajowych 46 i 94 w Karczowie pod Opolem (tzw. grzybek) przebiegają zgodnie z założonym harmonogramem.

W dniu 14 września 2016 roku rozpoczęto układanie podbudowy bitumicznej na tarczy ronda oraz na dojazdach od strony Nysy i Opola (DK 46). Potem nastąpi układanie dwóch warstw nawierzchni (wiążącej i ścieralnej), a pod koniec września zaplanowane jest przełożenie ruchu na nowe rondo na relacji Opole - Nysa. Zmieni się wówczas organizacja ruchu dla użytkowników jadących od strony Brzegu (DK94) w kierunku Opola oraz dla kierowców podążających od Nysy w kierunku Brzegu (zjazd z DK46 na DK94). O szczegółach nowej tymczasowej organizacji ruchu będziemy informowali przed wprowadzeniem zmian w oddzielnych komunikatach na stronie internetowej oraz za pośrednictwem mediów. Zakończenie przebudowy całego skrzyżowania zaplanowane jest na przełom października i listopada 2016 roku. Krótki opis inwestycji: W miejscu istniejącego rozległego skrzyżowania powstaje czterowlotowe rondo turbinowe o średnicy zewnętrznej od 45 do 65 metrów. Dla zwiększenia przepustowości powstanie bypass pozwalający wjechać na drogę krajową 94 w stronę Brzegu omijając samo rondo. W ramach przebudowy skrzyżowania w Karczowie powstaną także m.in. ścieżki pieszo-rowerowe, oświetlenie, urządzenia poprawiające bezpieczeństwo oraz znak zmiennej treści na wlocie do ronda od strony Opola. Świetlna tablica pozwoli informować kierowców o ewentualnych utrudnieniach na autostradzie. Widząc taki komunikat, kierowca będzie mógł zjechać na rondzie w kierunku Brzegu na DK 94, unikając w ten sposób wjeżdżania na węźle „Opole Zachód” na zakorkowaną autostradę. Nowe rondo będzie również monitorowane. Koszt przebudowy skrzyżowania „na grzybku”, to 6,5 miliona złotych, a zadanie realizuje firma „M+” z Kędzierzyna-Koźla. Na zdjęciach: Postęp prac przy budowie ronda oraz archiwalne zdjęcie skrzyżowania obecnych DK 46 i DK94. Foto: GDDKiA, archiwum GDDKiA, "Prokom" Opole