Ruszył II etap przetargu na realizację drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu S10

Do 19 wykonawcom spełniającym warunki uczestnictwa w przetargu na zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki na drodze ekspresowej S10 wysłano zaproszenia do składania ofert cenowych. Na podstawie przesłanej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zawierającej między innymi Program Funkcjonalno Użytkowy podmioty biorące udział w przetargu przygotują oferty cenowe, z których następnie GDDKiA wybierze ofertę najkorzystniejszą (kryteria: 90% cena, 5 % czas realizacji i 5 % czas gwarancji). Termin składania ofert cenowych wyznaczono na 24 listopada. Podpisanie umowy planowane jest w I kwartale przyszłego roku. Zakończenie realizacji inwestycji powinno nastąpić w 2020 roku.



Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa powstała w latach 2005 – 2007 jako droga jednojezdniowa z rezerwą pod drugą jezdnię, obecnie jest zlokalizowana pomiędzy dwoma odcinkami dwujezdniowymi. Ze względu na wiele wypadków z ofiarami śmiertelnymi pod koniec 2014 roku została wykonana bariera linową na całej długości obwodnicy, która rozdzieliła kierunki ruchu i zabezpieczyła ten odcinek przez zderzeniami czołowymi. Ale docelowym rozwiązaniem jest budowa 2 jezdni. W ramach zadania zostanie wybudowana II (północna) jezdnia obwodnicy o dł. 6,5 km, powstanie droga wspomagająca Szczecin Zdunowo – Niedźwiedź oraz łącznica relacji Szczecin - Kobylanka na węźle Kobylanka (Motaniec). Po realizacja zadania cały odcinek od granicy miasta Szczecina do początku obwodnicy Stargardu zostanie oznaczony, jako droga ekspresowa.

 

Plan orientacyjny:

GDDKiA