Rondo w Karczowie wkrótce będzie miało nawierzchnię
Od 3 października 2016 roku budowa ronda w Karczowie na skrzyżowaniu dróg krajowych 46 i 94 wkracza w kolejny etap i rozpoczyna się układanie warstwy wiążącej nawierzchni.

Aby zapewnić jak najwyższą jakość przyszłego ronda, masa bitumiczna z której będzie wykonana jego nawierzchnia przeszła badania w kilku niezależnych laboratoriach drogowych (w tym w akredytowanym laboratorium GDDKiA). Wszystkie badania wypadły pomyślnie i dlatego wykonawca może przystąpić do kolejnych etapów inwestycji. Badanie jakości materiałów jest standardową procedurą w GDDKiA na każdym etapie prowadzonych budów i remontów. Po ułożeniu na rondzie i dojazdach od strony Opola i Nysy warstwy wiążącej i ścieralnej (w drugim tygodniu października) ruch na DK 46 zostanie przełożony na nowe rondo i będzie odbywał się po jego jednej stronie w obu kierunkach. Kierowcy jadący od strony Brzegu (DK 94) będą włączać się do DK 46 za pomocą tymczasowego wjazdu. Zakończenie całości inwestycji powinno nastąpić do końca października 2016 roku. Opis inwestycji: W miejscu istniejącego rozległego skrzyżowania powstaje czterowlotowe rondo turbinowe. Dla zwiększenia przepustowości powstanie bypass pozwalający wjechać na drogę krajową 94 w stronę Brzegu omijając samo rondo. W ramach przebudowy skrzyżowania powstaną także m.in. ścieżki pieszo-rowerowe, oświetlenie, urządzenia poprawiające bezpieczeństwo oraz znak zmiennej treści na wlocie do ronda od strony Opola. Świetlna tablica pozwoli informować kierowców o ewentualnych utrudnieniach na autostradzie. Widząc taki komunikat, kierowca będzie mógł zjechać na rondzie w kierunku Brzegu na DK 94, unikając w ten sposób wjeżdżania na węźle „Opole Zachód” na zakorkowaną autostradę. Nowe rondo będzie również monitorowane. Koszt przebudowy skrzyżowania „na grzybku”, to 6,5 miliona złotych, a zadanie realizuje firma „M+” z Kędzierzyna-Koźla.