Estakada o długości blisko kilometra (płyta główna, to prawie 900 m) jest wykonywana technologią nasuwania podłużnego. Każde z 20 przęseł składa się z dwóch, 500-tonowych segmentów (po około 22 m długości każdy). Pojedyncze segmenty są wytwarzane na miejscu w wytwórni przylegającej bezpośrednio do budowy.
Nasuwanie segmentów na podpory obiektu wykonują dwa specjalistyczne siłowniki hydrauliczne. Nasuwanie każdego segmentu odbywa się w tempie około 6 – 7 metrów na godzinę, a więc trwa około 5 godzin i odbywa się raz w tygodniu.
Poszczególne segmenty są następnie łączone kablami sprężającymi. Sprężanie to ma na celu zwiększenie nośności estakady. W przekroju każde przęsło przypomina figurę odwróconego trapezu, gdzie szersza z podstaw trapezu znajduje się na górze i stanowi nawierzchnie przyszłej jezdni. Droga na estakadzie jest zaprojektowana jako droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu.
Na zdjęciach zaprezentowano kolejne etapy niezwykłej operacji nasuwania elementów estakady.
Foto: Bartosz Wojciechowski (Lafrentz)
Podstawowe dane estakady MG6:
Całkowita długość: 1015 m (wraz z przylegającym do obiektu murem oporowym i przyczółkiem).
Długość płyty pomostu: 897 m.
Wysokość estakady w najwyższym punkcie: 19 m.
Ilość podpór: 21
Ilość przęseł: 20 (o długość 31 – 47,25 m) + 1 (11-metrowe na początku obiektu nad drogą gminną).