Użytkownicy jadący od strony Brzegu w kierunku Nysy włączając się do ruchu z DK 94 do DK 46 korzystają z drogi tymczasowej, a następnie jadą „starym” odcinkiem DK 46 (obok stacji „Orlen”). Kierowcy podążający od Brzegu w stronę Opola przejeżdżają specjalnym łącznikiem i kierują się na nowe rondo (w tym miejscu w razie potrzeby ruch jest kierowany ręcznie). Natomiast osoby jadące od strony Nysy w kierunku Brzegu muszą przejechać nowe rondo, dojechać do ronda za skrzyżowaniem z sygnalizacją we Wrzoskach, nawrócić i jechać w kierunku Brzegu.
Wprowadzona 19 października 2016 r. tymczasowa organizacja ruchu jest pierwszą z wielu zmian, jakie będą wprowadzane do końca przebudowy skrzyżowania. Prosimy o szczególną ostrożność i przestrzeganie poleceń osób kierujących ruchem.
Zakończenie wszystkich prac związanych z budową ronda w Karczowie jest obecnie planowane na trzecią dekadę listopada.
Opis inwestycji:
W miejscu istniejącego rozległego skrzyżowania powstaje czterowlotowe rondo turbinowe. Dla zwiększenia przepustowości powstanie bypass pozwalający wjechać na drogę krajową 94 w stronę Brzegu omijając samo rondo.
W ramach przebudowy skrzyżowania powstaną także m.in. ścieżki pieszo-rowerowe, oświetlenie, urządzenia poprawiające bezpieczeństwo oraz znak zmiennej treści na wlocie do ronda od strony Opola. Świetlna tablica pozwoli informować kierowców o ewentualnych utrudnieniach na autostradzie. Widząc taki komunikat, kierowca będzie mógł zjechać na rondzie w kierunku Brzegu na DK 94, unikając w ten sposób wjeżdżania na węźle „Opole Zachód” na zakorkowaną autostradę. Nowe rondo będzie również monitorowane.
Koszt przebudowy skrzyżowania, to 6,5 miliona złotych, a zadanie realizuje firma „M+” z Kędzierzyna-Koźla.