Nowe rondo w Karczowie częściowo pod ruchem
Na budowie ronda w Karczowie (skrzyżowanie DK 46 i DK 94) od 19 października 2016 roku zmieniła się organizacja ruchu. Do ruchu została oddana główna tarcza ronda, lecz ruch odbywa się tylko po jej połowie w dwóch kierunkach.

Użytkownicy jadący od strony Brzegu w kierunku Nysy włączając się do ruchu z DK 94 do DK 46 korzystają z drogi tymczasowej, a następnie jadą „starym” odcinkiem DK 46 (obok stacji „Orlen”). Kierowcy podążający od Brzegu w stronę Opola przejeżdżają specjalnym łącznikiem i kierują się na nowe rondo (w tym miejscu w razie potrzeby ruch jest kierowany ręcznie). Natomiast osoby jadące od strony Nysy w kierunku Brzegu muszą przejechać nowe rondo, dojechać do ronda za skrzyżowaniem z sygnalizacją we Wrzoskach, nawrócić i jechać w kierunku Brzegu.

Wprowadzona 19 października 2016 r. tymczasowa organizacja ruchu jest pierwszą z wielu zmian, jakie będą wprowadzane do końca przebudowy skrzyżowania. Prosimy o szczególną ostrożność i przestrzeganie poleceń osób kierujących ruchem.

Zakończenie wszystkich prac związanych z budową ronda w Karczowie jest obecnie planowane na trzecią dekadę listopada.

 

Opis inwestycji:

W miejscu istniejącego rozległego skrzyżowania powstaje czterowlotowe rondo turbinowe. Dla zwiększenia przepustowości powstanie bypass pozwalający wjechać na drogę krajową 94 w stronę Brzegu omijając samo rondo.

W ramach przebudowy skrzyżowania powstaną także m.in. ścieżki pieszo-rowerowe, oświetlenie, urządzenia poprawiające bezpieczeństwo oraz znak zmiennej treści na wlocie do ronda od strony Opola. Świetlna tablica pozwoli informować kierowców o ewentualnych utrudnieniach na autostradzie. Widząc taki komunikat, kierowca będzie mógł zjechać na rondzie w kierunku Brzegu na DK 94, unikając w ten sposób wjeżdżania na węźle „Opole Zachód” na zakorkowaną autostradę. Nowe rondo będzie również monitorowane.

Koszt przebudowy skrzyżowania, to 6,5 miliona złotych, a zadanie realizuje firma „M+” z Kędzierzyna-Koźla.