Budowa drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg, odc. Koszwały - Elbląg


GDDKiA

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg, odc. Koszwały – Elbląg

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0018/16
Data podpisania UoD: 18.10.2016

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.06.2019

Całkowita wartość projektu: 3 581 141 260,18 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 2 000 550 622,54 PLN

 

Strony internetowe projektu:

http://www.s7-koszwaly-ndg.pl/; http://www.s7-ndg-kazimierzowo.pl/

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Gdańsk  (w. Koszwały) – Elbląg (w. Kazimierzowo) o długości 39,63 km.

Projekt podzielony jest na 2 zadania:

1. Koszwały – Nowy Dwór Gdański (20,50 km) 2. Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo (19,13 km) 

Droga ekspresowa S7 na odcinku Gdańsk - Elbląg stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w bazowym korytarzu TEN-T (Morze Bałtyckie - Morze Adriatyckie, Gdańsk - Warszawa - Katowice). Stanowi również fragment międzynarodowej drogi E77.

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej i międzynarodowej,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa małopolskiego, jak również poza granice państwa.