Budowa drogi ekspresowej S7 Olsztynek - Płońsk, odc. Nidzica - Napierki


GDDKiA

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S7 Olsztynek – Płońsk, odc. Nidzica - Napierki

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0021/16-00

Data podpisania UoD: 18.10.2016

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2018

Całkowita wartość projektu: 620 273 220,00 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 296 217 065,31 PLN

 

Strona internetowa projektu:

http://www.s7nidzica-napierki-zadanie1.pl

http://www.s7nidzica-napierki-zadanie2.pl/

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Nidzica – Napierki, zlokalizowanej w sieci bazowej TEN-T o łącznej długości 22,06 km. Uzupełnienie stanowi odcinek przejściowy (łącznik z istniejącą DK7) o długości 0,28 km. Projekt jest realizowany w systemie tradycyjnym w podziale na 2 odcinki realizacyjne:

-           odc. Nidzica Płn. - w. Nidzica Płd.,

-           odc. Nidzica Płd. – Napierki.

Na wszystkich odcinkach przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu, wraz z pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym.

W ramach inwestycji przewidziano budowę 4 węzłów drogowych: Nidzica Północ (Litwinki), Nidzica Południe (Tatary), Powierż, Napierki, budowę obiektów inżynieryjnych niezbędnych do sprawnego funkcjonowania wybudowanej infrastruktury. Realizowany odcinek drogi ekspresowej S7 ułatwi ruch tranzytowy, a także wpłynie na wzrost bezpieczeństwa ruchu.

 

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego, jak również poza granice państwa.