Skrzyżowanie w Karczowie, gdzie droga krajowa nr 46 łączy się z drogą nr 94, było do niedawna jednym z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań na sieci dróg krajowych Opolszczyzny. Wymuszanie pierwszeństwa podczas włączania się do ruchu od strony Brzegu (z DK 94), nadmierna prędkość i łamanie zakazu wyprzedzania doprowadzało w tym miejscu do dziesiątek kolizji i wypadków.
W miejscu istniejącego rozległego skrzyżowania powstało właśnie czterowlotowe rondo turbinowe. Zwiększeniu jego przepustowości służy bypass pozwalający wjechać na drogę krajową 94 w stronę Brzegu omijając główną tarczę ronda. W ramach przebudowy skrzyżowania w Karczowie powstały także m.in. ścieżki pieszo-rowerowe, oświetlenie, urządzenia poprawiające bezpieczeństwo oraz znak zmiennej treści na wlocie do ronda od strony Opola.
Świetlna tablica pozwoli informować kierowców o ewentualnych utrudnieniach na autostradzie. Widząc taki komunikat, kierowca będzie mógł zjechać na rondzie w kierunku Brzegu na DK 94, unikając w ten sposób wjeżdżania na węźle „Opole Zachód” na zakorkowaną autostradę. Nowe rondo jest również monitorowane.
Oprócz przebudowy skrzyżowania w Karczowie, w ramach PLMN na Opolszczyźnie wybudowane zostało także rondo w Praszce na DK45 (wyjazd z miasta w kierunku Wielunia). Przebudowa miała na celu poprawę bezpieczeństwa, umożliwienie swobodnego włączenia się do ruchu dla kierowców jadących od ul. Kopernika i Szosy Gańskiej oraz uspokojenie ruchu na DK45 na tym odcinku.
Na zdjęciach: Rondo w Karczowie oraz rondo w Praszce.