Przebudowa drogi krajowej nr 94 na odcinku Pyskowice – granica m. Zabrze
W 2017 r. rozpocznie się przygotowanie do realizacji przebudowy drogi krajowej nr 94 na odcinku Pyskowice – granica m. Zabrze
Podstawowe cele inwestycji to:
- poprawa bezpieczeństwa i uspokojenie ruchu drogowego,
- poprawa warunków komunikacyjnych.
W ramach zadania zostanie wykonana kompleksowa dokumentacja projektowa oraz zostaną uzyskane niezbędne decyzje administracyjne: o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia, ZRID.
W skład dokumentacji wchodzić będą m.in. następujące opracowania:
- materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia,
- projekt budowlany wraz z materiałami do wniosku o wydanie decyzji ZRID,
- projekt wykonawczy,
- dokumentacja przetargowa.
Długość odcinka: 12 km
Droga krajowa nr 94 na odcinku Pyskowice – granica m. Zabrze przebudowana zostanie przy spełnieniu następujących wymagań:
- klasa techniczna drogi - GP,
- prędkość projektowa - zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przekroje poprzeczne -1x2 pasy ruchu,
- szerokość pasa ruchu - 3,50 m
- dopuszczalne obciążenia nawierzchni - 115 kN/oś;
- drogi poprzeczne w niezbędnym zakresie - w uzgodnieniu z administratorami tych dróg;
- obiekty inżynierskie;
- wymagania trwałości budowli: 100 lat
- obciążenia ruchome: na klasę A wg. PN-85/S-10030 oraz 150 wojskowego obciążenia MLC .
Zakres inwestycji będzie obejmował:
- przebudowę nawierzchni jezdni z pełną wymianą konstrukcji dostosowaną do wymogów nośności 115 kN/oś,
- niezbędną korektę geometrii łuków pionowych,
- przebudowę zatok autobusowych oraz budowę nowych,
- przebudowę istniejących chodników,
- budowę chodników obustronnych lub jednostronnych,
- budowę ciągu pieszo - rowerowego,
- przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi,
- odtworzenie zjazdów na drogi dojazdowe, do pól oraz do posesji przyległych w zależności od przeznaczenia - jako zjazdy indywidualne lub publiczne,
- przebudowę istniejących obiektów inżynierskich,
- odtworzenie systemu odwodnienia poprzez: odbudowę i budowę rowów, budowę nowej oraz przebudowę istniejącej kanalizacji deszczowej,
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego między innymi: wygrodzenia dla pieszych, przebudowa barier energochłonnych, oznakowanie poziome i pionowe,
- budowę sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych w km ok. 254+528,
- budowę kanałów technologicznych,
- zabezpieczenie i przebudowę uzbrojenia terenu kolidującego z rozwiązaniami projektowymi w niezbędnym zakresie.