Pierwsze pozwolenie na budowę dla POW IV

Wojewoda Mazowiecki wydał pierwszą decyzję zezwalającą na rozpoczęcie robót w rejonie przyszłej Południowej Obwodnicy Warszawy. Decyzja ta jest jednym z etapów budowy S2 Puławska – Lubelska na odcinku przebiegającym przez Ursynów.



Pozwolenie na Budowę dotyczy wzmocnienia tunelu szlakowego I linii metra warszawskiego w rejonie przejścia przyszłego tunelu drogi ekspresowej S2 POW.

Roboty będą wykonywane w rejonie skrzyżowania ulic Płaskowickiej i KEN. Polegać będą na wykonaniu konstrukcji wsporczej i wzmacniającej tunel metra w celu umożliwienia przejścia tunelem drogowym pod linią metra. Ponadto będą prowadzone prace związane z istniejącą kolidującą infrastrukturą podziemną.

 

Wykonawca zaplanował rozpoczęcie robót w styczniu 2017r., jeśli warunki atmosferyczne mu na to pozwolą. Przed przystąpieniem do wykonywania robót, Wykonawca uzgodni projekt czasowej organizacji ruchu a informacje o zmianach będą podawane na bieżąco.

 

Przypomnijmy, że Wykonawcy mają czas na złożenie wszystkich wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) do kwietnia 2017r.

Do chwili obecnej do Wojewody Mazowieckiego wpłynęły następujące wnioski:

 

Zadanie A – 30.08.2016r. wniosek na węzeł Warszawa Zachód

Zadanie B – 10.11.2016r. wniosek na most przez rz. Wisłę

               – 13.12.2016 r.wniosek na odcinek od mostu do w. Wał Miedzeszyński

Zadanie C – 26.10.2016r. wniosek w. Wał Miedzeszyński – w. Lubelska.

 

O inwestycji:

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:

·  odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod  Ursynowem

·  odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę

·  odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

 

W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy w. Puławska a w. Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:

- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu

- tunelu pod Ursynowem

- mostu przez Wisłę

- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym

- węzłów: „Ursynów Zach.”, „Ursynów Wschód”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano rezerwę pod dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”

- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.