I etap obwodnicy Kępna


oddział: Opole

długość – 3,618 km

obecny etap – oddany do użytku

lata realizacji: 2015 - 2018

wartość projektu: 81 mln zł

 

1. Etap zrealizowany:

30.10.2014 r. – ogłoszono przetarg na realizację inwestycji.

07.10.2015 r. – podpisano umowę na realizację inwestycji. Wykonawca: Budimex S.A., wartość kontraktu: 66 022 710,00 zł brutto.

26.10.2016 r. – Wojewoda Wielkopolski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji.

02.11.2016 r. – odbyło się przekazanie Placu Budowy.

23.05.2018 r. – oddanie odcinka do użytkowania.

 

II. Opis inwestycji:

 1. Przebieg drogi:

Przedmiotowa inwestycja położona jest na terenie województwa wielkopolskiego, w powiecie kępińskim, na terenie gmin Kępno i Baranów.

 

GDDKiA

2. Podstawowe parametry techniczne:

  • klasa drogi - S
  • prędkość projektowa – 100 km/h
  • szerokość pasa ruchu – 3,5 m
  • szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m
  • podstawowa szerokość pasa dzielącego z opaskami – 5,0 m (od 5,0 m do 12,0 m na odcinku 3+595,00 – 4+382,42)
  • obciążenie – 115 kN/oś

Szczegółowe informacje na temat inwestycji (mapa, zakres prac, terminy, postęp prac itp.) znaleźć można na stronie kontraktu: www.s11-obwodnicakepna.pl

 

3. Zakres inwestycji:

 

W ramach tej części inwestycji wykonano: drogę ekspresową S11 o długości 3,618 km, połączenie istniejącej drogi krajowej DK11 z drogą ekspresową S11 – rondo, 3 obiekty inżynierskie. Zrealizowano kompletny system odwodnienia drogi wraz ze zbiornikami retencyjnymi. Przebudowano drogi kolidujące z obwodnicą, wykonano drogi serwisowe oraz urządzenia ochrony środowiska, dokonano przebudowy infrastruktury technicznej (wodociągowej, kanalizacyjnej,  elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej). Na rondzie i dojeździe do istniejącego węzła wykonano oświetlenie drogowe oraz na całej długości odcinka zainstalowano urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

4. Wariantowanie przebiegu drogi:

Na etapie prac koncepcyjnych były brane pod uwagę dwa warianty przebiegu obwodnicy:

Wariant I – początkowy odcinek drogi ekspresowej, od km 0+000 do km 3+500 przebiega przez tereny leśne, powyżej miejscowości Kliny, odsunięty zacznie od drogi w kierunku północno – wschodnim. W km ok. 0+758 planowana jest lokalizacja węzła Hanulin. Pomiędzy drogą powiatową 5676 od Mikorzyna a ww. węzłem znajduje się zbiornik wodny (staw rybny hodowlany). Trasa przedmiotowej drogi przechodzi po północnowschodniej stronie stawi, w odległości około 50 m. Wyjście z terenów leśnych następuje w miejscu przecięcia z koleją. Na dalszym odcinku, w miejscowości Myjomice projektowany jest węzeł Kępno I z projektowaną drogą ekspresową S8.

Wariant II – trasa drogi przecina zbiornik wodny, o którym mowa w wariancie I, na długości około 220 m, dlatego obwodnica przebiega estakadą. Trasy obu wariantów pokrywają się na odcinku: od kompleksu leśnego, w północnej części inwestycji (przecięcie z torami kolejowymi), do projektowanego węzła Kępno I.

Wariant I wskazano jako rekomendowany we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach budowy drogi.

 

5. Obiekty inżynierskie:

W ramach inwestycji wybudowano 3 obiekty inżynierskie: przejście dla zwierząt średnich w ciągu drogi ekspresowej, wiadukt nad drogą ekspresową oraz wiadukt kolejowy w ciągu drogi ekspresowej.

 

III. Ochrona środowiska

 

Budowa przejść dla zwierząt, przepustów ekologicznych waz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, nasadzenia drzew i krzewów.