oddział: Poznań
długość – 18,9 km
obecny etap – oddana do ruchu
wartość projektu – 362 479 507,74 zł brutto
Etap zrealizowany:
16 kwiecień 2009 r. - sporządzenie dokumentacji hydrogeologicznej
13 maj 2009 r. – sporządzenie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej
19 sierpień 2011 r. – uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia; Budowa drogi ekspresowej S5 Poznań – Wrocław, na odcinku węzeł Głuchowo(A2 – bez węzła) węzeł Kaczkowo(bez węzła)
19 marzec 2015 r. - Ogłoszono przetarg na realizację inwestycji w trybie „projektuj i buduj”
Etap w realizacji:
13 kwietnia 2016 r. - podpisano umowę na realizację inwestycji dla odcinka: „Zadanie I : Zaprojektowanie i budowa drogi S5 Poznań – Wrocław Wronczyn – Kościan Południe” w trybie „projektuj i buduj” Wykonawca: Budimex S.A wartość kontraktu ok. 362,5 mln zł. brutto
Umowa o Dofinansowanie:
Więcej na stronach internetowych inwestycji:
http://wronczyn-koscian-drogas5.pl/
II. Opis inwestycji
Przebieg drogi:
Projektowana inwestycja położona jest w całości w obszarze administracyjnym województwa wielkopolskiego, powiaty: poznański(gmina Stęszew), kościański(gmina: Czempiń, Kościan).Początek projektowanego odcinka znajduje się na wysokości m. Wronczyn(gmina Stęszew) zaś koniec projektowanego odcinka znajduje się na wysokości m. Kobylniki(gmina Kościan).
Mapa orientacyjna inwestycji:
Zadanie I
Podstawowe parametry techniczne:
Zakres inwestycji:
Budowa drogi ekspresowej o długości ok. 18,9 km z 2 węzłami drogowymi, przebudowa dróg bocznych (krajowej nr 5, wojewódzkiej nr 308 , powiatowych i gminnych) w węzłach drogowych, budowa dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, budowa przejść dla zwierząt. Ponadto inwestycja będzie obejmowała przebudowę lub budowę urządzeń towarzyszących z zakresu branży telekomunikacyjnej, energetycznej, gazowej i wodociągowej, kanalizacyjnej.
Obiekty inżynierskie:
Wzajemne powiązanie istniejącego układu komunikacyjnego z trasą drogi ekspresowej S5 zapewniono poprzez 22 obiekty inżynierskie: wiadukty, przejazdy drogowe. Przekroczenia istniejących cieków wodnych zaprojektowano za pomocą obiektów mostowych, przepustów oraz mostów. Na wybór obiektu mostowego miały wpływ następujące elementy: rozległość dolin rzek, tereny podmokłe i zabagnione, ukształtowanie terenu oraz wymagania środowiskowe (ochrona zespołów przyrodniczo – krajobrazowych). Przebieg drogi ekspresowej po terenach leśnych jak również w pobliżu istniejących obszarów leśnych wymusił konieczność zaprojektowania przejść dla zwierzyny dziko żyjącej.
Węzły:
MOP-y:
III. Ochrona środowiska
Budowa ekranów akustycznych (o łącznej długości ok. 0,9 km), przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych. Nasadzenia drzew i krzewów.