Po raz kolejny dyrekcja łódzkiego Oddziału GDDKiA przedstawiła swoje stanowisko w sprawie hałasu przy autostradzie A1 Stryków - Tuszyn.
Licznie przybyli żurnaliści wysłuchali podsumowania działań Oddziału , jeśli chodzi o walk z hałasem przy autostradzie. Po zgłoszeniu przez mieszkańców ponad tysiąca uwag po otwarciu autostrady w lipcu ubiegłego roku, kierownictwo Oddziału przystąpiło niezwłocznie do działań, które mogłyby zlikwidować lub złagodzić problem. Wezwano Wykonawców do przedstawienia programu naprawczego. Wyegzekwowano od nich, aby na własny koszt przeprowadzili powtórne pomiary akustyczne w miejscach, gdzie uprzednio występowały przekroczenia. W związku z pracami naprawczymi polegającymi m.in. na uszczelnieniu ekranów i wzmocnieniu ich izolacji akustycznej, liczba punktów gdzie odnotowywano przekroczenia zmniejszyła się z ośmiu do jednego (okolice ulicy Sołeckiej, gdzie oprócz autostrady, generatorami hałasu są: pobliska linia kolejowa i dwie dość ruchliwe ulice i market budowlany). Na obecną chwilę Zamawiający wyczerpał wszelkie środki prawne (kontraktowe), umożliwiające podejmowanie kolejnych kroków względem Wykonawców. Naturalną konsekwencją będzie rozpoczęcie w ustawowym terminie (1 lipca 2017 roku) analizy porealizacyjnej , która ostatecznie pozwoli zweryfikować podjęte dotychczas kroki zapobiegawcze i wskaże, o ile będzie taka konieczność, jakie inne działania należy podjąć. Analiza ma być gotowa na koniec roku 2017 i wówczas trafi na biurko dyrektora RDOŚ. Niezależnie od tego co 5 lat (licząc od chwili oddania do ruchu autostrady A1) będą składane sprawozdania z monitoringu okresowych pomiarów hałasu. Po wykonaniu analizy, oraz opisywanych wyżej pomiarów, w przypadku stwierdzenia przekroczeń obowiązujących norm hałasu, Zamawiający wezwie Wykonawców do usunięcia ewentualnych nieprawidłowości.