Najdłuższy most w Małopolsce na S7 połączył brzegi Wisły w Krakowie

Budowa mostu przez Wisłę w ciągu drogi ekspresowej S7 węzeł Rybitwy – węzeł Igołomska jest zaawansowana już w 83%. Przeprawa składa się z dwóch równoległych obiektów o długości 706 m i 695,5 m.



Konstrukcje o ustroju nośnym sprężonym, z podwieszeniem w formie want i zespoloną środkową częścią przęsła podwieszonego mają pylony dwusłupowe w kształcie litery „A” i wysokość od powierzchni 66 metrów. Estakady prowadzące na obiekty były betonowane na rusztowaniach stacjonarnych, natomiast konstrukcje stalowe przęseł nurtowych o długości 200 m zostały zmontowane na estakadach i nasunięte podłużnie oraz opuszczone do odpowiednich wysokości. Następnie zamontowano wanty (liny), łącznie 64 sztuki dla dwóch nitek i równolegle betonowano segmenty żelbetowej płyty pomostu. Pod mostem przepływać mogą jednostki pływające nie wyższe niż 12,8 m. Ukończono podwieszanie ustrojów nośnych obu nitek. Trwają prace nad umocnieniem brzegów Wisły. Umocnienia prawego brzegu rzeki wykonano w 90% i rozpoczęto prace przy umacnianiu lewego brzegu. Wykonywana jest instalacja elektryczna na obiekcie i kapy chodnikowe.

 

Wszystkie roboty ziemne, włącznie z nasypem drogi ekspresowej S7, nazywanej także Trasą Nowohucką, wykonano w 95%. Na 74 % trasy położona jest warstwa wiążąca nawierzchni, na 13% warstwa ścieralna nawierzchni. Skończona jest przebudowa torów tramwajowych na ul. Igołomskiej. Wiadukt w ciągu ul. Nad Drwinią jest już ukończony. Pozostałe 11 obiektów (mosty i wiadukty są w trakcie realizacji, a wykonane prace są na poziomie od 50% do 95%. Ukończenie budowy przewidywane jest pod koniec lipca 2017 r.

GDDKiA