Czternaście firm złożyło oferty na S19 od Kraśnika do węzła Lasy Janowskie

Poznaliśmy oferty cenowe czternastu firm z Polski i Europy zainteresowanych realizacją drogi ekspresowej S19 od końca obwodnicy Kraśnika do granicy z woj. podkarpackim. Przetarg na zaprojektowanie i budowę 33 kilometrowego odcinka S19 podzielono na trzy części. Znaczna część wykonawców zainteresowana jest realizacją całości trasy. Wszyscy zadeklarowali skrócenie czasu realizacji do 34 miesięcy, a poza jedną firmą wydłużenie gwarancji do 10 lat. Oferty nie przekroczyły wartości kosztorysu.



Na pierwszy odcinek, od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ (długość ok. 18 km), wpłynęło jedenaście ofert o wartości od ok. 342,8 do ok. 492,9 mln zł brutto. Na drugi odcinek stanowiący obwodnicę Janowa Lubelskiego (ok. 7 km) wpłynęło dziesięć ofert, od ok. 148,5 do ok. 209,9 mln zł brutto. Tyle samo ofert wpłynęło na trzeci odcinek, od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie (ok. 8 km), od ok. 183,6 do ok. 243,7 mln zł brutto.

 

Komisja przetargowa sprawdzi oferty i wyłoni najkorzystniejsze. Umowy z wykonawcami planujemy podpisać w III kwartale br. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie opracowanie dokumentacji technicznej, uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oraz wybudowanie trasy. Dwujezdniowa droga ekspresowa, o nawierzchni bitumicznej z rezerwą pod trzeci pas na zewnątrz, będzie prowadziła po nowym śladzie na zachód od obecnej DK19 a jedynie na odcinkach przechodzących przez kompleksy leśne, w Polichnie i na południe od Janowa Lubelskiego, w korytarzu obecnej drogi. Kierowcy skorzystają z nowej trasy w 2021 roku.