Druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna - oferenci pokazują karty


GDDKiA

European Commission

Innovation and Networks Executive Agency (INEA)

Connecting Europe Facility

 

Pięć firm i konsorcjów z Polski i Europy jest zainteresowanych budową drugiej nitki obwodnicy Szczuczyna w ciągu planowanej drogi ekspresowej S61. Dziś (13 marca) nastąpiło otwarcie ofert. Najtańsza opiewała na nieco ponad 75 mln zł., najdroższa na blisko 99,5 mln zł.

 

Zadanie obejmuje  zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni (lewej) na obwodnicy Szczuczyna o długości 6,58 km z nawierzchnią z betonu cementowego wraz z obiektami inżynierskimi i poszerzeniem fragmentu istniejącej jezdni. Najtańszą ofertę złożyła firma POLAQUA Sp. z o.o. Ta sama firma, która wykonała w latach 2014-2015 obwodnicę Szczuczyna, przejmując ją po hiszpańskim konsorcjum FCC (któremu GDDKiA wcześniej wypowiedziała umowę).

 

Najdroższą ofertę złożyło Konsorcjum - PORR Polska Infrastructure S.A., Porr Bau GmbH Austria oraz UNIBEP S.A. Pozostali uczestnicy postępowania to firmy: Strabag Sp. z o.o., Konsorcjum: TRAKCJA PRKiI S.A., Comsa SA Hiszpania, AKCINĖ BENDROVĖ ,,KAUNO TILTAI” Litwa i Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów sp. z o.o. Białystok., a także firma BUDIMEX S.A. 

 

Wszystkie firmy startujące w przetargu zaoferowały  najkrótszy czas wykonania zadania - 28 miesięcy od daty zawarcia umowy.   

 

Zadanie posiada dofinansowanie w ramach CEF.