Poznaliśmy oferty cenowe w przetargu na przebudowę A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica

Otwarto oferty cenowe w przetargu na przebudowę odcinka A6 Szczecin Dąbie – Rześnica o długości 3,5 km. Łącznie do zamawiającego wpłynęło 7 ofert, które opiewały na kwoty od 35,4 do 55,2 milionów złotych. Najniższą cenę za realizację zadania zaproponowała firma Energopol Szczecin S. A.. Kryteriami przetargu poza ceną była jeszcze gwarancja (wszyscy wykonawcy zaproponowali gwarancję wydłużoną do 10 lat) i termin realizacji (6 wykonawców zaproponowało 22 miesiące, natomiast jeden 24 miesiące). Po sprawdzeniu złożonych przez wykonawców ofert cenowych zostanie ogłoszony wybór najkorzystniejszej oferty. Podpisanie umowy planowane jest na przełomie II i III kwartału tego roku. Zakończenie realizacji inwestycji powinno nastąpić w IV kwartale 2019 roku.



Lista złożonych ofert cenowych

 

Klawiszujące płyty zastąpi równa nawierzchnia bitumiczna

 

Inwestycja obejmuję przebudowę ostatniego odcinka szlakowego autostrady A6 posiadającego jeszcze wykonaną ponad 80 lat temu nawierzchnię z płyt betonowych, która obecnie jest w złym stanie. W jej miejsce zostanie wykonana nowa nawierzchnia bitumiczna, a skruszony beton z obecnej nawierzchni posłuży jako podbudowa. Nowe jezdnie będą szersze o pas awaryjny, którego nie ma obecnie na tym odcinku. Zostanie wybudowane również duże przejście górne dla zwierząt („zielony most”), a cała trasa wygrodzona. Przebudowa rozpocznie się na północ od węzła Szczecin Dąbie (gdzie kończy się przebudowany w poprzednich latach odcinek), a zakończy przez węzłem Rzęśnica (ten węzeł zostanie przebudowany w ramach realizacji odcinka Brzozowo - Rzęśnica drogi S3).

 

Obie jezdnie czynne na wakacje

 

Inwestycja będzie realizowana w formule buduj, w związku z tym wykonawca będzie mógł bezpośrednio po podpisaniu umowy przystąpić do robót budowlanych. Ten odcinek A6 to fragment głównej trasy dojazdowej na zachodnie wybrzeże Bałtyku, na której natężenie ruchu podczas wakacji znacznie wzrasta. Dlatego od 15 czerwca do 31 sierpnia wykonawca nie będzie mógł zawężać przekroju drogi (mają być dostępne po 2 pasy ruchu w każdą stronę). Poza okresem wakacyjnym jedna z jezdni autostrady będzie zamknięta (wykonawca będzie ją przebudowywał), a ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą jezdnią. Taki rozwiązanie powinno ograniczyć powstawanie zatorów drogowych związanych z prowadzoną przebudową.