Otwarcie ofert cenowych w przetargu na rozbudowę węzła Szczecin Kijewo na autostradzie A6

Poznaliśmy kwoty, za które oferenci deklarują rozbudowę węzła Szczecin Kijewo łączącego autostradę A6 z drogą krajową nr 10. Łącznie do zamawiającego wpłynęło 5 ofert, na kwoty od 56,6 do 78,4 milionów złotych. Wszyscy wykonawcy zaproponowali czas realizacji skrócony o 3 miesiące (do 28 miesięcy) i gwarancję wydłużoną do 10 lat. Najniższą cenę za realizację tej inwestycji zaoferowała firma Energopol Szczecin S.A.. Po sprawdzeniu złożonych przez wykonawców ofert cenowych zostanie wybrana najkorzystniejsza oferta. Inwestycja będzie realizowana w formule projektuj i buduj. Podpisanie umowy planowane jest w III kwartale tego roku. Realizacja inwestycji powinna się zakończyć w połowie 2020 roku.



Informacja z otwarcia ofert

 

Inwestycja będzie realizowana w formule projektuj i buduj. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 28 miesięcy na realizację zadania, w tym 12 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych. Z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). W okresach wakacyjnych (15 czerwca – 31 sierpnia) z tytułu prowadzonych robót przekrój jezdni autostrady A6 nie będzie mógł być zawężany (powinny być dostępne po 2 pasy ruchu w każdą stronę).

 

Inwestycja obejmie rozbudowę węzła Szczecin Kijewo stanowiącego połączenie autostrady A6 z DK nr 10. Istniejący węzeł został wybudowany w latach 30 ubiegłego wieku, a następnie w latach 70/80 został rozbudowany o południową część. Betonowa nawierzchnia autostrady po północnej stronie węzła ma już 80 lat i znajduje się w złym stanie. Część łącznic nie ma pasów włączania i wyłączania, a pozostałe są nienormatywne. Współczesnych parametrów nie spełniają również wiadukty znajdujące się na węźle. Zakres prac obejmie odcinek A6 o długości 1,8 km i DK 10 o długości 1,3 km. Roboty obejmą wyburzenie i wykonanie od nowa obu wiaduktów węzła, budowę nowych łącznic i jezdni zbiorczo – rozprowadzających w ciągu autostrady A6. Nawierzchnia autostrady zostanie przebudowana na bitumiczną, a jezdnie zostaną poszerzone o pas awaryjny. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.