5 wariantów przebiegu korytarzy dk 75 do prezentacji publicznych.
W ramach opracowania Studium Korytarzowego dla przebudowy (budowy) dk 75 od Brzeska do Nowego Sącza, odcinka II, firma projektowa przygotowała 5 wariantów przebiegu korytarzy drogi, które przedstawione zostaną mieszkańcom i samorządom. Będą oni mogli wyrazić swoje opinie na temat proponowanych rozwiązań. Od dzisiaj dostępna jest strona internetowa z materiałami dotyczącymi przebiegu korytarzy i ankietą: http://dk75.pl/



Od 11 kwietnia 2017 r. rozpoczną się spotkania informacyjne w gminach. Plan spotkań obejmuje:
  • prezentację multimedialną z informacją o dostępie do danych na stronie internetowej
  • omówienie rysunków z proponowanymi przebiegami na terenie gminy
  • omówienie ankiety
  • dyskusja i wnioski
  • podsumowanie Harmonogram spotkań w poszczególnych gminach :

GMINADATAMIEJSCE GODZINA
Nowy Sącz11/04/2017 Sala Reprezentacyjna Ratusz Sądecki 9:00
Gródek nad Dunajcem11/04/2017 Urząd Gminy Gródek nad Dunajcem 14:00
Łososina Dolna12/04/2017 Centrum Kultury i Promocji Gminy Łososina Dolna11:00
Iwkowa13/04/2017Urząd Gminy Iwkowa 9:00
Chełmiec13/04/2017Urząd Gminy Chełmiec14:00
Brzesko19/04/2017Urząd Miejski w Brzesku 11:00
Czchów20/04/2017Urząd Miejski w Czchowie9:00
Gnojnik20/04/2017Urząd Gminy Gnojnik 14:00
Laskowa21/04/2017Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Turystyki w Laskowej14:30


Wnioski, uwagi, postulaty i zastrzeżenia , które powstaną po spotkaniach zostaną także przedstawione opinii społecznej.

Studium Korytarzowe jest częścią dokumentacji : „Opracowanie Studium Korytarzowego (SK), Studium Techniczno – Ekonomiczno –Środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z jej uzyskaniem. W siedzibie GDDKiA Oddział w Krakowie 6 września 2016 r. podpisana została umowa z wykonawcą, firmą Halcrow Group Limited Elms House z Wielkiej Brytanii. W ramach umowy firma ma wykonać:
  • opracowania projektowe określające możliwe lokalizacje korytarza terenu przeprowadzenia tego odcinka DK75 z uwzględnieniem uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych a także przeanalizowanie rozwiązań projektowych pod aspektem technicznym, ruchowym, społecznym, ekonomicznym i środowiskowym (analiza wielokryterialna) oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego a także uściślenie przebiegu tras poszczególnych wariantów (na podstawie m.in. uzyskanych opinii i analiz środowiskowych),
  • ustalić typy oraz podstawowe parametry techniczne obiektów budowlanych, liniowych i inżynierskich,
  • wykonać analizę wcześniej podejmowanych prac planistyczno – projektowych w zakresie sieci drogowej i wskazanie kolidujących inwestycji z rozpatrywanymi korytarzami,
  • określić zakres rzeczowy i finansowy przedsięwzięcia oraz ustalić jego efektywność ekonomiczną,
  • przeprowadzić działania promocyjne inwestycji (m.in. ogłoszenia w mediach i rejonie inwestycji, ulotki, foldery, plakaty, prezentacje audiowizualne, strona internetowa o inwestycji) a także spotkania informacyjne ze społeczeństwem z udziałem mediatora, opracować raport i wnioski z tych spotkań wraz z ich uwzględnieniem w dokumentacji,
  • opracować dokumentację geodezyjną i kartograficzną oraz wstępne określenie warunków gruntowych,
  • opracować materiały niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z jej uzyskaniem z klauzulą ostateczności.
  • opracować co najmniej 5 wariantów przebiegu DK75 na odcinku Brzesko – Nowy Sącz, wliczając w to wariant bezinwestycyjny (uwzględniający działania utrzymaniowe i BRD) oraz warianty kompilacyjne w przypadku przecinania się wariantów.
W ramach zamówienia należy przeanalizować warianty po nowym (min. 2) a także po istniejącym śladzie oraz ich możliwe kompilacje (ok. 25% po istniejącym i ok. 75% po nowym śladzie) oraz przedstawić różne możliwości przebiegu trasy na odcinku aktualnie biegnącym przez górę Just, w tym min. 1 tunelowy. Należy wskazać możliwe podziały na odcinki realizacyjne umożliwiające wprowadzenie etapowania niniejszego przedsięwzięcia inwestycyjnego.