5 wariantów przebiegu korytarzy dk 75 do prezentacji publicznych.
W ramach opracowania Studium Korytarzowego dla przebudowy (budowy) dk 75 od Brzeska do Nowego Sącza, odcinka II, firma projektowa przygotowała 5 wariantów przebiegu korytarzy drogi, które przedstawione zostaną mieszkańcom i samorządom. Będą oni mogli wyrazić swoje opinie na temat proponowanych rozwiązań. Od dzisiaj dostępna jest strona internetowa z materiałami dotyczącymi przebiegu korytarzy i ankietą:
http://dk75.pl/
Od 11 kwietnia 2017 r. rozpoczną się spotkania informacyjne w gminach. Plan spotkań obejmuje:
- prezentację multimedialną z informacją o dostępie do danych na stronie internetowej
- omówienie rysunków z proponowanymi przebiegami na terenie gminy
- omówienie ankiety
- dyskusja i wnioski
- podsumowanie
Harmonogram spotkań w poszczególnych gminach :
GMINA | DATA | MIEJSCE | GODZINA |
Nowy Sącz | 11/04/2017 | Sala Reprezentacyjna Ratusz Sądecki | 9:00 |
Gródek nad Dunajcem | 11/04/2017 | Urząd Gminy Gródek nad Dunajcem | 14:00 |
Łososina Dolna | 12/04/2017 | Centrum Kultury i Promocji Gminy Łososina Dolna | 11:00 |
Iwkowa | 13/04/2017 | Urząd Gminy Iwkowa | 9:00 |
Chełmiec | 13/04/2017 | Urząd Gminy Chełmiec | 14:00 |
Brzesko | 19/04/2017 | Urząd Miejski w Brzesku | 11:00 |
Czchów | 20/04/2017 | Urząd Miejski w Czchowie | 9:00 |
Gnojnik | 20/04/2017 | Urząd Gminy Gnojnik | 14:00 |
Laskowa | 21/04/2017 | Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Turystyki w Laskowej | 14:30 |
Wnioski, uwagi, postulaty i zastrzeżenia , które powstaną po spotkaniach zostaną także przedstawione opinii społecznej.
Studium Korytarzowe jest częścią dokumentacji : „Opracowanie Studium Korytarzowego (SK), Studium Techniczno – Ekonomiczno –Środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z jej uzyskaniem. W siedzibie GDDKiA Oddział w Krakowie 6 września 2016 r. podpisana została umowa z wykonawcą, firmą Halcrow Group Limited Elms House z Wielkiej Brytanii. W ramach umowy firma ma wykonać:
- opracowania projektowe określające możliwe lokalizacje korytarza terenu przeprowadzenia tego odcinka DK75 z uwzględnieniem uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych a także przeanalizowanie rozwiązań projektowych pod aspektem technicznym, ruchowym, społecznym, ekonomicznym i środowiskowym (analiza wielokryterialna) oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego a także uściślenie przebiegu tras poszczególnych wariantów (na podstawie m.in. uzyskanych opinii i analiz środowiskowych),
- ustalić typy oraz podstawowe parametry techniczne obiektów budowlanych, liniowych i inżynierskich,
- wykonać analizę wcześniej podejmowanych prac planistyczno – projektowych w zakresie sieci drogowej i wskazanie kolidujących inwestycji z rozpatrywanymi korytarzami,
- określić zakres rzeczowy i finansowy przedsięwzięcia oraz ustalić jego efektywność ekonomiczną,
- przeprowadzić działania promocyjne inwestycji (m.in. ogłoszenia w mediach i rejonie inwestycji, ulotki, foldery, plakaty, prezentacje audiowizualne, strona internetowa o inwestycji) a także spotkania informacyjne ze społeczeństwem z udziałem mediatora, opracować raport i wnioski z tych spotkań wraz z ich uwzględnieniem w dokumentacji,
- opracować dokumentację geodezyjną i kartograficzną oraz wstępne określenie warunków gruntowych,
- opracować materiały niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z jej uzyskaniem z klauzulą ostateczności.
- opracować co najmniej 5 wariantów przebiegu DK75 na odcinku Brzesko – Nowy Sącz, wliczając w to wariant bezinwestycyjny (uwzględniający działania utrzymaniowe i BRD) oraz warianty kompilacyjne w przypadku przecinania się wariantów.
W ramach zamówienia należy przeanalizować warianty po nowym (min. 2) a także po istniejącym śladzie oraz ich możliwe kompilacje (ok. 25% po istniejącym i ok. 75% po nowym śladzie) oraz przedstawić różne możliwości przebiegu trasy na odcinku aktualnie biegnącym przez górę Just, w tym min. 1 tunelowy. Należy wskazać możliwe podziały na odcinki realizacyjne umożliwiające wprowadzenie etapowania niniejszego przedsięwzięcia inwestycyjnego.