Wiosna na budowie S6

Z każdym tygodniem budowa największej inwestycji infrastrukturalnej w województwie staje się coraz bardziej widoczna. Rozpoczęły się już roboty na 6 odcinkach S6 od Goleniowa do Koszalina o łącznej długości 120 kilometrów. Wykonawcy uzyskiwali decyzje ZRID i wchodzili na plac budowy od grudnia 2016 do marca 2017 roku. Ponadto od wiosny ubiegłego roku w budowie jest obwodnica Koszalina i Sianowa o długości 20,1 km. Zakres robót jest cały czas rozszerzany, prowadzone są roboty ziemne i ruszają prace przy obiektach mostowych. Najdłuższy plac budowy w województwie (łącznie to 140 km) zaczyna coraz bardziej tętnić życiem. Przed wykonawcami pełne dwa sezony robót budowlanych, podczas których powinni zakończyć realizację tej inwestycji, tak aby w 2019 roku kierowcy mogli pojechać drogą ekspresową z Goleniowa do Koszalina. Rok wcześniej powinna być gotowa obwodnica Koszalina i Sianowa.



Budowa drogi nieuchronnie wiąże się z utrudnieniami w ruchu w miejscach, w których nowa inwestycja koliduje z istniejącym układem drogowym i w miejscach, w których poruszają się pojazdy budowy. W przypadku tej inwestycji utrudnienia będą największe na odcinku od Goleniowa do rejonu miejscowości Modlimowo (na tym fragmencie nowa droga biegnie blisko obecnej DK nr 6). Na odcinku Goleniów – Nowogard i Płoty – Kiełpino zostały już oznakowane wjazdy na budowę. Wraz z postępem robót będą pojawiały się kolejne zmiany w organizacji ruchu.

 

Informacje o postępie robót, zmianach w organizacji ruchu i zdjęcia z realizacji inwestycji są dostępne na stronach internetowych kontraktów:

http://www.s6goleniow-kielpino.pl/

http://www.kielpino-koszalin.droga-s6.pl/

http://www.s6-obwodnicakoszalina.pl/

 

 

Realizowane obecnie roboty

 

S6 Goleniów – Nowogard

  • oczyszczanie terenu po wycince drzew
  • odhumusowywanie terenu
  • dostawy kruszyw i grysów
  • wprowadzanie tymczasowej organizacji ruchu
  • zagęszczanie podłoża i wymiana gruntów
  • wykonywanie nasypów i wykopów
  • przebudowa kolizji sieci teletechnicznych, gazowych, kanalizacji sanitarnych

GDDKiA GDDKiA 

 

Nowogard - Płoty

  • wycinka drzew
  • prace geodezyjne
  • rozpoznanie saperskie terenu

GDDKiA GDDKiA 

 

Płoty - Kiełpino

  • oczyszczanie terenu po wycince drzew
  • odhumusowywanie 
  • wykonywanie platform roboczych pod budowę obiektów inżynierskich i roboty związane ze wzmocnieniem podłoża
  • wykonywanie wykopów pod fundamenty i układanie batonu wyrównawczego pod podpory wiaduktów
  • ustawianie wytwórni betonu i przygotowywanie terenu pod wytwórnię mas bitumicznych
  • dostawy i gromadzenie kruszyw i gresów

GDDKiA GDDKiA 

 

Kiełpino – Kołobrzeg Zachód

  • oczyszczanie terenu po wycince drzew
  • odhumusowywanie 
  • budowa drogi dojazdowej
  • przebudowa kolizji sieci elektroenergetycznych
  • organizacja zaplecza budowy

GDDKiA GDDKiA 

  

Kołobrzeg Zachód – Ustronie Morskie

  • oczyszczanie terenu po wycince drzew
  • prace geodezyjne
  • sprawdzanie saperskie
  • budowa mostu M-1 i pozostałych obiektów na obwodnicy Kołobrzegu w ciągu DK nr 11
  • budowa nasypu przeciążającego na obwodnicy Kołobrzegu

GDDKiA GDDKiA 

  

Ustronie Morskie - Koszalin

  • wycinka drzew
  • odhumusowywanie
  • przygotowywanie podłoża pod nasypy
  • prace geodezyjne

GDDKiA GDDKiA 

  
Obwodnica Koszalina i Sianowa

  • roboty ziemne
  • wykonywanie ulepszonego podłoża z mieszanki spoinowo – gruntowej
  • budowa dróg dojazdowych
  • budowa przepustów
  • budowa obiektów: E-35, WD-103, WD-105, WD-112, WD-113, WD-125, WD-127
  • przebudowa kolizji z sieciami teletechnicznymi, wodociągowymi
  • budowa odwodnienia drogi, przebudowa drenaży
  • roboty związane ze wzmocnieniem podłoża (wymiana gruntu)

GDDKiA GDDKiA