Modernizacja obejmie wzmocnienie konstrukcji nawierchni do 100 kN/oś, poszerzenie jezdni do 7 metrów, przebudowę czterech skrzyżowań z drogami powiatowymi (nr.: 2016B, 2017B, 2018B i 2223B), korektę łuków pionowych i poziomych oraz budowę 21 przepustów.
Podpisanie umowy, a tym samym rozpoczęcie inwestycji opóźniły o dwa miesiące... odwołania od rozstrzygnięć przetargowych! Już 21 stycznia 2008 roku, GDDkiA wybrała najkorzystniejszą ofertę, ale wykonawcy, którzy przegrali, m.in. Bilfinger Berger Polska, złożyli odwołania.
Bilfinger Berger Polska wytknęła najdrobniejsze różnice, czy nawet niedopisane słowa między ofertą zwycięskiego konkurenta, a treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Protestowała, gdy zamiast zwrotu " wykopy w gruntach 1-5 kategorii w gruncie niespoistym" pojawiło się sformuowanie "wykopy w gruntach 1-5 kategorii w gruncie", gdy "przełożenie kabla" zostało zastąpione zwrotem "przebudowa kabla".
Sprawą zajęła się Krajowa Izba Odwoławcza w Warszawie działająca przy Urzędzie Zamówień Publicznych. 18 marca oddaliła ona odwołanie Bilfinger Berger Polska, a arbitrzy potraktowali oprotestowane zwroty za oczywiste omyłki pisarskie.
Dodajmy, że Strabag zaoferował w przetargu cenę o 6 mln. zł. niższą, od tej, która oferowała firma do końca protestująca przeciwko rozstrzygnięciu.
Umowe podpisali przedstawiciele białostockiego oddziału GDDKiA oraz...
Strabag Sp. z o.o. i Miejskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Białegostoku.