Aktualnie kierowcy podróżujący drogą krajową nr 7 muszą korzystać z objazdów w Szydłowcu w związku z pracami przy budowie drogi ekspresowej S7 w ciągu obwodnicy miasta. W dniu 27 kwietnia 2017 wykonawca robót planuje przełożenie ruchu tranzytowego z ulic miasta na nową zachodnią jezdnię drogi ekspresowej na odcinku od miejsca poprzedzającego nowy węzeł Szydłowiec Centrum (na wysokości stacji BP) do węzła Szydłowiec Południe. Tymczasowo ruch nową jezdnią odbywał się będzie w obu kierunkach, aby wykonawca mógł zakończyć prace na jezdni wschodniej. Przejazd pod drogą ekspresową S7 dla ruchu lokalnego możliwy będzie pod wiaduktem 17a (mapka w załączniku) z dojazdem od ulicy Kolejowej. Wyjazd z Szydłowca ulicą Kościuszki na drogę nr 7 możliwy będzie w miejscu przełożenia ruchu na nową jezdnię drogi S7.
Planowana zmiana organizacji ruchu ułatwi kierowcom podróżowanie tranzytem, a wykonawcy pozwoli na dokończenie robót na odcinku obwodnicy Szydłowca. Udostępnienie całego odcinka drogi ekspresowej S7 w oparciu o docelową organizację ruchu planowane jest w czerwcu po zakończeniu procedury związanej z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie nowej trasy.
Informacja o inwestycji
Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 o długości około 22 km połączy budowaną aktualnie obwodnicę Radomia z granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego, przez co znacznie skróci czas podróżowania na trasie Warszawa – Kielce i wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Droga ekspresowa S7 biegnie w przeważającej części po nowym śladzie, po wschodniej stronie istniejącej drogi nr 7, a od Szydłowca wybudowana została w śladzie istniejącej trasy. Droga ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy plus 2,5-metrowe pasy awaryjne. Wzdłuż trasy głównej wybudowane zostały drogi dojazdowe umożliwiające ruch lokalny. Wjazd na drogę S7 możliwy będzie dzięki węzłom: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe. W ramach inwestycji wprowadzono rozwiązania minimalizujące jej wpływ na środowisko poprzez budowę ekranów akustycznych (blisko 10 km), systemu odwodnienia drogi, około trzydziestu przejść dla zwierząt (w tym przejść dla zwierząt dużych nad i pod drogą), wygrodzeń trasy, a także wykonanie nasadzeń zieleni. W ramach inwestycji wybudowano ponad dwadzieścia obiektów mostowych, w tym 14 wiaduktów, 4 mosty, 2 kładki dla pieszych. Przygotowano tereny pod 4 Miejsca Obsługi Podróżnych (po dwa w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa), których zadaniem będzie obsługa ruchu tranzytowego.
Wartość robót to 682,2 mln złotych. Lata realizacji 2014 -2017. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.