Przebudowa drogi ekspresowej S8 Piotrków Trybunalski - Warszawa, odc. Radziejowice - w. Paszków


GDDKiA

 

Nazwa Projektu: Przebudowa drogi ekspresowej S8 Piotrków Trybunalski - Warszawa, odc. Radziejowice - w. Paszków

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0026/16
Data podpisania UoD: 17.03.2017

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2020

Całkowita wartość projektu: 1 103 791 409,41 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 478 335 577,94 PLN

 

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S8 o całkowitej długości 21,521 km na odcinku od węzła Radziejowice do węzła Paszków, która zlokalizowana jest w sieci kompleksowej TEN-T. Trasa, na całej długości, wykorzystuje istniejący ślad drogi krajowej nr 8, obejmując 2 zadania, objęte niezależnymi kontraktami:

Zadanie I - kontynuacja projektowania i rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej, na odcinku Radziejowice-Przeszkoda o długości około 9,9 km

Zadanie II - kontynuacja projektowania i rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej, na odcinku Przeszkoda – Paszków o długości około 11,6 km

 

Na budowanej drodze ekspresowej przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma lub trzema pasami ruchu, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu, wraz z pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym. Zrealizowane w ramach przedmiotowej inwestycji węzły drogowe, umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu poprzez sieć dróg dojazdowych.

 

W ramach Projektu zostaną wykonane również takie elementy infrastruktury jak m.in.: obiekty inżynierskie (mosty, wiadukty, przepusty), Miejsca Obsługi Podróżnych, kanalizacja deszczowa i sanitarna, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, zieleń drogowa.

 

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa mazowieckiego jak również poza granice państwa.