Po wdrożeniu zmiany w organizacji ruchu w al. KEN Wykonawca przebudował już magistralę gazową, rozebrał budynki myjni samochodowej, przygotował drogi technologiczne i platformy dla sprzętu budowlanego, który właśnie rozpoczyna prace.
Pierwsze roboty rozpoczęły się od wykonania obudowy wykopu w okolicy tunelu pierwszej linii metra w technologii tzw. ścianki berlińskiej. Polegają one na umieszczeniu w gruncie najpierw profili stalowych, a następnie w miarę postępu prac, uzupełnianiu przestrzeni pomiędzy nimi drewnianymi belkami, które stanowić będą osłony dla przyszłego wykopu. W najbliższym czasie rozpocznie się przygotowywaniem do budowy ścian szczelinowych. Na początku będą one podporami tunelu metra, a w przyszłości staną się ścianami zewnętrznymi i nośnymi podziemnej trasy szybkiego ruchu.
W ciągu miesiąca od przełączenia ruchu na jezdnię tymczasową, wykonano pierwszy i drugi etap przebudowy, magistrali gazowej średniego i niskiego ciśnienia, o przekrojach ponad 300 milimetrów, na odcinku ponad 300 metrów. Rozebrano 3500 metrów kwadratowych nawierzchni drogowych, usunięto 2000 metrów sześciennych gruntu.
Część terenu, który Wykonawca pozyskał na potrzeby zaplecza budowy Południowej Obwodnicy Warszawy, w sąsiedztwie Parku im. Cichociemnych u zbiegu ulic Pileckiego i Płaskowickiej, przeznaczona zostanie na zastępcze miejsca parkingowe dla mieszkańców os. Kazury. (jego mieszkańcy na czas budowy utracą miejsca parkingowe położone w pasie zieleni na południe od ul. Płaskowickiej, gdzie przebiegać będzie tunel trasy S2).
Na prośbę mieszkańców Wykonawca w taki sposób organizuje pracę, by Bazarek na Dołku mógł funkcjonować do końca czerwca br.