Od 288 mln zł do przeszło 467 mln zł – tak różne oferty wpłynęły w przetargu na projekt i budowę 16,5-kilometrowego odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 od węzła Kolno, do węzła Stawiski. 15 maja nastąpiło otwarcie ośmiu ofert, jakie złożyły firmy i konsorcja startujące w tym przetargu.
Najtańszą ofertę przygotowało konsorcjum Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. – 288,32 mln zł. O zaledwie 234 tysiące(!) złotych wyższą – zaproponował Budimex S.A., który gotów był zrealizować to zadanie za 288, 55 mln zł. Zdecydowanie najwięcej za wykonanie zadania chciało konsorcjum PBDiM z Mińska Mazowieckiego i firmy Planeta Sp. z o.o. z Warszawy – 467 mln zł.
Był to pierwszy przetarg w nowej formule, gdzie cena stanowi 60 punktów, a pozostałych 40 zdobywa się spełniając tzw. kryteria pozacenowe (jakościowe). Okazało się, że czas realizacji wszyscy oferenci zaproponowali najkrótszy (31 miesięcy bez okresów zimowych), wszyscy uczestnicy przedstawili też najkorzystniejsze właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni czy te dotyczące jej równości podłużnej. Po zbadaniu ofert i ich ocenie – w najkrótszym możliwym terminie - zostanie wybrana oferta najkorzystniejsza.
W tym roku planowane jest też podpisanie umowa z wybranym wykonawcą - jej termin uzależniony jest od czasu trwania procedur odwoławczych, czasu na kontrolę uprzednią Prezesa Zamówień Publicznych, wreszcie przygotowania i uzgodnienia gwarancji należytego wykonania z wybranym wykonawcą.