Droga ekspresowa S7 na odcinku od Jędrzejowa do granicy województwa świętokrzyskiego i małopolskiego budowana jest w śladzie istniejącej trasy, dlatego dla kontynuacji prac przy układaniu kolejnych warstw nawierzchni niezbędne są przełożenia ruchu. Aktualnie kierowcy już korzystają na przeważającym odcinku z nowej wschodniej jezdni drogi ekspresowej jeżdżąc po przedostatniej warstwie wiążącej nawierzchni. Ruch odbywa się jedną jezdnią w obu kierunkach. W dniu 19 maja br. planowane jest przełożenie ruchu na zachodnią jezdnię drogi ekspresowej na odcinku o długości ponad 4 km począwszy od budowanego węzła w Łączynie do dawnej stacji benzynowej. Jest to pierwszy odcinek na tej inwestycji z docelową warstwą nawierzchni SMA oddany do dyspozycji kierowcom. Kolejny o długości ponad kilometra udostępniony zostanie za budowanym węzłem Mierzawa na jezdni wschodniej. Ruch na obu odcinkach odbywać się będzie jedna jezdnią w obu kierunkach. Zmiana organizacji ruchu umożliwi wykonawcy kontynuację prac przy układaniu nawierzchni. W miarę postępu robót wprowadzane będą kolejne zmiany organizacji ruchu, które ułatwią kierowcom podróżowanie, a wykonawcy pozwolą na dokończenie robót. Udostępnienie całego odcinka drogi ekspresowej S7 w oparciu o docelową organizację ruchu planowane jest 22 września br. po zakończeniu procedury związanej z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie nowej trasy.
W ramach inwestycji powstaje nowy dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S7 o długości około 20 kilometrów z czterema węzłami w Jędrzejowie, Łączynie, Mierzawie i Wodzisławiu. Nowa droga z 4-kilometrową obwodnicą Wodzisławia będzie biegła w przeważającej części po śladzie już istniejącej trasy. W ramach inwestycji zaplanowano ponad trzydzieści obiektów inżynierskich typu mosty, wiadukty, przejścia dla pieszych i przejścia dla zwierząt oraz drogi dojazdowe zapewniające komunikację lokalną. Inwestycja współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na klata 2014 – 2020.