Po raz pierwszy kierowcy będą mogli pojechać obiema jezdniami drogi ekspresowej S7 wybudowanej na odcinku Radom – granica województwa. Co prawda na razie na fragmencie o długości 4,5 km począwszy od węzła Szydłowiec Południe do granicy województw, z ograniczeniem prędkości do 70 km na godzinę i w oparciu o tymczasową organizację ruchu. Jest to jednak kolejna zmiana zapowiadana i wprowadzona przez wykonawcę, która znacznie poprawi komfort jazdy jeszcze przed otwarciem całego 22-kilometrowego odcinka. Przypomnijmy – pod koniec kwietnia wykonawca udostępnił dla kierowców 4 kilometry jednej jezdni drogi ekspresowej S7 w Szydłowcu między węzłami Szydłowiec Centrum a Szydłowiec Południe. Na tym fragmencie podróżujemy jedną jezdnią w obu kierunkach, ale nie musimy już korzystać z objazdów na terenie miasta.
Kolejna zmiana organizacji ruchu ułatwi kierowcom podróżowanie tranzytem, a wykonawcy pozwoli na dokończenie prac wykończeniowych. Udostępnienie całego 22-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 w oparciu o docelową organizację ruchu planowane jest w czerwcu po zakończeniu procedury związanej z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie nowej trasy.
Informacja o inwestycji
Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 o długości około 22 km połączy budowaną aktualnie obwodnicę Radomia z granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego, przez co znacznie skróci czas podróżowania na trasie Warszawa – Kielce i wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Droga ekspresowa S7 biegnie w przeważającej części po nowym śladzie, po wschodniej stronie istniejącej drogi nr 7, a od Szydłowca wybudowana została w śladzie istniejącej trasy. Droga ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy plus 2,5-metrowe pasy awaryjne. Wzdłuż trasy głównej wybudowane zostały drogi dojazdowe umożliwiające ruch lokalny. Wjazd na drogę S7 możliwy będzie dzięki węzłom: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe. W ramach inwestycji wprowadzono rozwiązania minimalizujące jej wpływ na środowisko poprzez budowę ekranów akustycznych (blisko 10 km), systemu odwodnienia drogi, około trzydziestu przejść dla zwierząt (w tym przejść dla zwierząt dużych nad i pod drogą), wygrodzeń trasy, a także wykonanie nasadzeń zieleni. W ramach inwestycji wybudowano ponad dwadzieścia obiektów mostowych, w tym 14 wiaduktów, 4 mosty, 2 kładki dla pieszych. Przygotowano tereny pod 4 Miejsca Obsługi Podróżnych (po dwa w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa), których zadaniem będzie obsługa ruchu tranzytowego.
Wartość robót to 682,2 mln złotych. Lata realizacji 2014 -2017.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.