Blisko do pełnej obwodnicy Skawiny
W poniedziałek 22 maja 2017 r. o godz. 11.00 w Skawinie, na rondzie ppor. Ułanów Karpackich Tomasza Skrzyńskiego – ul. Energetyków 2 , minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał Program Inwestycyjny dla obwodnicy Skawiny. Chodzi o dostosowanie odcinka I obwodnicy Skawiny do parametrów drogi klasy GP.



Dostosowanie odcinka I obwodnicy Skawiny do parametrów drogi klasy GP zakończy cały proces inwestycyjny związany z budową obwodnicy Skawiny, która przebiegała etapami. Odcinek I wybudowany został przez miasto w 2006 r. Odcinki II i III, oddano do użytku w listopadzie 2014r. Budowę IV i V odcinka obwodnicy Skawiny od ulicy Energetyków do włączenia do drogi krajowej nr 44 poprzez rondo czterowlotowe sfinansuje GDDKiA. Skrzyżowanie ul. Krakowskiej z I odcinkiem obwodnicy wymaga przebudowy na trójwlotowe rondo. Umowa z wykonawcą w systemie „projektuj i buduj” została podpisana przez GDDKiA w dniu 22.08.2016 r. Zakończenie robót i oddanie ronda do ruchu przewiduje się w maju 2018 r.

Dostosowanie I odcinka obwodnicy Skawiny do parametrów drogi krajowej klasy GP pozwoli finalnie na przełożenie ruchu z dotychczasowej dk 44 biegnącej przez środek miasta, na obwodnicę. W ten sposób centrum miasta zostanie odciążone z ruchu, poprawi się bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców. Według generalnego pomiaru ruchu wykonanego w 2015 r. dla Polski, drogą krajową nr 44 na odcinku Skawina – Kraków porusza się średnio 20 331 pojazdów na dobę. Dla Polski średni ruch wynosi 11 178 poj./dobę