Ruszył 2 etap przetargu na realizację obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK nr 13

Podczas wizyty w Szczecinie Wiceminister Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit skierował do 2 etapu postępowania przetargowego obwodnicę Przecławia i Warzymic w ciągu DK nr 13. Niezwłocznie do 18 wykonawców spełniających warunki uczestnictwa w tym przetargu zostały wysłane zaproszenia do składania ofert cenowych. Wykonawcy na podstawie otrzymanych materiałów przygotują oferty cenowe. Następnie zostanie wybrana oferty najkorzystniejsza. Podpisanie umowy planowane w IV kwartale bieżącego roku. Na zaprojektowanie i budowę inwestycji zwycięzca przetargu będzie miał od 34 do 37 miesięcy, w tym 15 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji ZRID (z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca.) Realizacja inwestycji powinna się zakończyć w 2021 roku.



DK nr 13 stanowi połączenie Szczecina z autostradą A6 od strony zachodniej i dalej z granicą polsko - niemiecką w Rosówku. Droga przebiega przez miejscowości Przecław i Warzymice, w których znajdują się podmiejskie osiedla mieszkaniowe. W skutek mieszania się ruchu w kierunku autostrady A6 z ruchem lokalnym często tworzą się długie korki na wyjeździe ze Szczecina. Dlatego konieczna stała się budowa nowej drogi łączącej miasto z autostradą A6, które ominie tereny zurbanizowane.

 

Obwodnica Przecławia i Warzymic będzie dwujezdniową drogą klasy GP o długości 6,5 km. Jezdnie będą miały dwa pasy ruchu w każdą stronę, a w obszarze węzła zintegrowanego Kołbaskowo 3 pasy ruchu w każdą stronę. Trasa rozpocznie się od znajdującego się od granicy Miasta Szczecina łącząc się z rondem Hakena i od wschodu ominie Przecław i Warzymice dochodząc do autostrady na zachód od istniejącego węzła drogowego Kołbaskowo. W ramach inwestycji powstanie węzeł drogowy Przecław i nowy zintegrowany węzeł drogowy Kołbaskowo, który będzie w przyszłości stanowił początek Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Po wybudowaniu nowego węzła Kołbaskowo obecny węzeł wybudowany latach 30 XX wieku, zostanie zamknięty. Dzięki realizacji tej inwestycji Szczecin zyska nowoczesne połączenie z siecią dróg szybkiego ruchu. Skończą się korki, w których codziennie stoją kierowcy w Przecławiu i Warzymicach.

 

Więcej o inwestycji:

http://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/19961/Obwodnica-Przeclawia-i-Warzymic-w-ciagu-DK13