Patronat nad nią objęła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a także PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Politechnika Śląska, Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej, Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji oraz Przewodniczący Śląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Organizatorami byli BIG BANG Media przy współpracy Politechniki Śląskiej i Górnośląskiego Oddziału Związku Mostowców RP.
Konferencja mostowców organizowana w Wiśle jest od lat najważniejszym wydarzeniem w środowisku mostowym na Śląsku i jednym z największych w kraju.
W konferencji uczestniczyło prawie 300 osób, reprezentujących administrację drogową i kolejową, jednostki naukowo-badawcze, biura projektowe oraz przedsiębiorstwa wykonawcze, produkcyjne i handlowe związane z mostami. Wyjątkowo licznie reprezentowane były studenckie koła mostowe kilku uczelni. Oprócz Politechniki Śląskiej, byli studenci z Gdańska, Krakowa, Białegostoku, Poznania, Warszawy, Wrocławia i Zielonej Góry, którzy równolegle z konferencją zorganizowali pierwszy w Polsce konkurs mostów spaghetti, który nazwali FooDBridge.
Wygłoszone zostały 24 referaty, które ogniskowały się wokół problemów technicznych związanych z projektowaniem i budową obiektów mostowych oraz ich wyposażeniem, które ma często decydujący wpływ na trwałość, bezpieczeństwo i sprawność użytkową.
Konferencję otworzył Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego prof. Marek Salamak z Politechniki Śląskiej. W wystąpieniu powitalnym głos zabierali kolejno: Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk, prof. Arkadiusz Madaj Przewodniczący Związku Mostowców RP oraz Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach Zbigniew Tabor.
Tak szerokie spektrum uczestników, reprezentujących różne podmioty, daje podwaliny pod przyszłą współpracę na wielu płaszczyznach. Rolą GDDKiA, jako największego inwestora robót mostowych i drogowych, jest spajanie środowiska, które jednocześnie daje możliwość rozwoju wielu jednostkom.
Foto: archiwum BIG BANG Media