26.05.2017r. na budowie węzła Bolków w ciągu drogi ekspresowej S3, Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk w obecności Minister Elżbiety Witek, Wiceminister Marzeny Machałek, Wiceministra Jerzego Szmita, Wojewody Dolnośląskiego Pawła Hreniaka oraz Zastępcy Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Jacka Grygi, zatwierdził zadanie budowy drogi S3 Bolków – Lubawka/Granica Państwa, w dwóch odcinkach - do wszczęcia postępowania przetargowego na udzielenie zamówienia publicznego na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka drogi ekspresowej S3.
Droga ekspresowa S3 stanowi element korytarza paneuropejskiego – Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego (CETC - The Central European Transport Corridor). Jako fragment europejskiej trasy E65 wiodącej z północy na południe Europy, docelowo połączy miasto Malmö w Szwecji z miejscowością Chania w Grecji. Główne cele inwestycji to ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego, skomunikowanie terenów przygranicznych poprzez autostradę A4 i sieć dróg ekspresowych z centralną Polską, poprawienie warunków jazdy i bezpieczeństwa ruchu, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z drogi krajowej nr 3 i drogi krajowej nr 5 poza rejon miast: Jawor, Bolków, Kamienna Góra i Lubawka.
Droga S3 na terenie Polski docelowo będzie miała długość ok. 480 km i będzie mieć kontynuację na terenie Republiki Czeskiej w postaci drogi D11 (dotychczas R11). Połączenie obu dróg realizowane jest na podstawie międzynarodowej umowy rządowej, podpisanej w 2005r. w Straszynie.
S3 Nowa Sól - Legnica (A4). Zlokalizowana na terenie województwa lubuskiego i dolnośląskiego ma długość około 80 km, w tym 13 węzłów drogowych: Nowa Sól Południe, Nowe Miasteczko, Gaworzyce, Drożów, Potoczek, Kaźmierzów, Polkowice, Lubin Północ, Lubin Zachód, Lubin Południe, Legnica Północ, Legnica Zachód oraz Legnica II. Budowana droga podzielona została na pięć zadań i realizowana jest w systemie „Projektuj i Buduj”. Wartość inwestycji to około 2,5 mld zł. Planowany termin zakończenia robót to II kwartał 2018. Zadanie współfinansowane ze środków UE. Wrocław, dn. 26.05.2017r.
Droga ekspresowa S3 Legnica – Bolków (z węzłem). Długość realizowanego odcinka to ok. 36 km, w tym 4 węzły drogowe: Jawor Północ, Jawor Wschód, Jawor Południe, Bolków. Budowana droga podzielona została na dwa zadania. Łączna wartość inwestycji to ok. 900 mln zł, planowany termin zakończenia robót to IV kwartał 2018 rok.
Droga ekspresowa S3 Bolków (bez węzła) - Granica Państwa. Planowana realizacja wskazanego odcinka przewidziana jest w systemie „projektuj i buduj“, w podziale na dwa zadania: zadanie III tj. od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła), ok. 16,06 km i zadanie IV tj. od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) – granica państwa, ok. 15,31 km. Na odcinku Bolków – Lubawka/granica państwa planowane jest wybudowanie 62 obiektów inżynierskich (w tym m.in. mosty, wiadukty, przejazdy gospodarcze, przejścia dla zwierząt), 3 węzłów drogowych (Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe oraz Lubawka), MOP II – po obu stronach drogi S3 oraz 2 tuneli drogowych o długości ok. 2300m w Starych Bogaczowicach, który przebije się przez zbocze masywu Gór Wałbrzyskich i ok. 320m w rejonie miejscowości Gostków. Tunele przewiduje się zrealizować metodami: górniczą i odkrywkową. W ramach wyposażenia wskazanych tuneli drogowych, stanowiących element transeuropejskiej sieci drogowej, przewiduje się realizację szeregu systemów bezpieczeństwa i sterowania tunelami oraz Centrum Zarządzania Tunelami. W tunelach zaprojektowano: 2 pasy ruchu o szerokości 3.50 m każdy, pas awaryjny 2.5 m, opaska 0.5m, chodniki 2x1.0m. W ramach realizacji w systemie „projektuj i buduj“, Wykonawca sporządzi kompletną dokumentację budowlaną, na podstawie której uzyska wszelkie decyzje, w szczególności decyzję ZRID i wykona roboty budowlane.