Dziewięciu wykonawców ubiega się o realizację odcinka drogi ekspresowej S7 – Strzegowo - Pieńki. Najniższą cenę 508,8 mln zł zaproponowała firma Salini Impregilo S.p.A, najwyższą – 729,5 mln zł konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A i MIRBUD S.A. Kosztorys zamawiającego wyniósł 872 459 173,68 zł.
Zamawiający przyjął w postępowaniu trzy kryteria oceny ofert. Oprócz ceny, jednym z kryteriów jest termin wykonania. Wykonawcy na etapie składania ofert mogli zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 37 miesięcy, jednak nie krótszym niż 34 miesiące. Wszyscy składający oferty zadeklarowali 34-miesięczny okres wykonania zadania. Trzecim kryterium oceny ofert był okres gwarancji. Każdy ze startujących w przetargu zaoferował 10-letnią gwarancję jakości wykonanych robót.
Odcinek Strzegowo - Pieńki to trzeci z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego przygotowywanych do przebudowy przez olsztyński oddział GDDKiA. Ostatnio otwarte zostały oferty na budowę dwóch odcinków S7 - Napierki –Mława i Mława - Strzegowo. Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2021 r.
W przyszłym tygodniu planowane jest otwarcie ofert na realizację ostatniego odcinka S7 na trasie Napierki – Płońsk.
Inwestycja jest przewidziana do współfinansowania ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.