Ośmiu wykonawców jest zainteresowanych budową obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu drogi ekspresowej S17. Zaproszenia do udziału w II etapie przetargu trafiły do szesnastu zainteresowanych. Kosztorys inwestora wynosi 233,6 mln zł, najniższa ze złożonych ofert to ok. 141,3 mln zł a najwyższa to 267,9 mln zł.
Komisja przetargowa po zweryfikowaniu ofert ogłosi wybór najkorzystniejszej. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia, a przed podpisaniem umowy, konieczna będzie jeszcze kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w IV kwartale br.
Wszyscy wykonawcy zaproponowali skrócenie czasu realizacji do 34 miesięcy (w trakcie robót nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz wydłużenie z 5 do 10 lat gwarancji. Te czynniki stanowią w sumie 10 proc. kryterium oceny oferty a pozostałe 90 proc. to cena.
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie musiał zaktualizować istniejącą dokumentację do obecnie obwiązujących przepisów uwzględniając uzyskaną w styczniu br. modyfikację decyzji środowiskowej. Jednojezdniowa obwodnica Tomaszowa Lubelskiego będzie miała ok. 9,6 km, przebiegać będzie po wschodniej stronie miasta. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 850 powstanie węzeł Tomaszów Północ, a na włączeniu do przebiegu DK17 węzeł Tomaszów Południe. W obrębie obu węzłów trasa będzie miała docelowy dwujezdniowy przekrój. Nad doliną rzeki Sołokiji droga ekspresowa pobiegnie estakadą, zbudowane zostaną również drogi dojazdowe o łącznej długości 13,8 km przeznaczone do obsługi ruchu lokalnego.