Nowy most na Wiśle w Krakowie przeszedł pomyślnie próbę obciążenia.
Nowy most wantowy, najdłuższy w Małopolsce powstał w ciągu budowanego odcinka S7 węzeł Rybitwy – węzeł Igołomska na Wiśle i przeszedł dzisiaj próbę obciążenia. Most, a właściwie dwa równoległe mosty wantowe o długości 706m i 695,5m obciążały ciężarówki z piaskiem, a pod mostem zgodnie ze zwyczajem stali projektant i wykonawca. Badano ugięcie obiektów.
Na 4,5 km odcinku S7 we wschodniej części Krakowa trwają prace wykończeniowe. Zakończono układanie nawierzchni oraz roboty palowe i fundamentowe ekranów akustycznych. Trwa jeszcze m.in. humusowanie skarp, poboczy, wykonywanie wałów przeciwpowodziowych, montaż barier energochłonnych, układanie kostki betonowej na dojazdach, układanie nawierzchni na kapach chodnikowych, montaż oświetlenia.
Zaawansowanie prac szacowane jest na ok 96,0% . Zgodnie z umową inwestycja ma być ukończona w drugiej połowie lipca 2017 r.
W ramach inwestycji oprócz budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej i dwupoziomowych węzłów drogowych : „Węzeł Rybitwy” i Węzeł Igołomska” i mostu na Wiśle powstało także 12 innych mostów i wiaduktów. Przebudowana została już droga krajowa nr 79 na odcinku 1,55 km, linia tramwajowa oraz infrastruktura techniczna.