- Budowa przeprawy na Wiśle przyczyni się do połączenia zachodniej granicy Polski, dzięki autostradzie A2, ze wschodnią - poprzez drogę S17. Cieszę się, że rozpoczyna się budowa inwestycji ważnej zarówno dla mieszkańców Warszawy, jak i dla wszystkich Polaków - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podczas rozpoczęcia budowy mostu na Wiśle, który powstanie w ciągu drogi ekspresowej S2 - Południowej Obwodnicy Warszawy.
21 czerwca 2017 r. minister Andrzej Adamczyk, wiceminister Jerzy Szmit, wiceminister Andrzej Bittel, wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk i dyrektor mazowieckiego oddziału GDDKiA Marian Gołoś wzięli udział w uroczystości symbolicznego rozpoczęcia budowy mostu.
- Południowe obejście Warszawy pozwoli na wyprowadzenie części ruchu z miasta. Mieszkańcy bardzo tego oczekują - podkreślił minister A. Adamczyk.
Realizacja Południowej Obwodnicy Warszawy została podzielona na 3 odcinki (A, B, C). Most na Wiśle to część 6,45 km odcinka B inwestycji. Kontrakty na realizację wszystkich fragmentów POW zostały zawarte w grudniu 2015 r., a ich zakończenie jest planowane w sierpniu 2020 r.
25 maja 2017 r. wojewoda mazowiecki wydał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla budowy mostu przez Wisłę w ciągu S2 Puławska-Lubelska.
Zakres prac w ramach ZRID obejmuje:
- budowę mostu o długości 1,5 km i szerokości 42 m (dwa niezależne obiekty pod każdą z jezdni, 2 jezdnie po 4 pasy ruchu) oraz dwóch pochylni zapewniających komunikację między ścieżką rowerową zlokalizowaną na Wale Zawadowskim a ścieżką rowerową na moście;
- budowę/przebudowę infrastruktury podziemnej;
- budowę urządzeń ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wojewoda mazowiecki prowadzi postępowania zmierzające do wydania ZRID dla pozostałych odcinków POW.
Źródło: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa