Wybrano wykonawcę drugiej jezdni S1 Pyrzowice – Podwarpie

Jako najkorzystniejszą w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na budowę drugiej jezdni S1 Pyrzowice – Podwarpie wybrano ofertę złożoną przez Konsorcjum Firm: Mostostal Warszawa S.A. ul. Konstruktorska 12A, 02-673 Warszawa i Acciona Construccion S.A. Avenida de Europa 18 Parque Empresarial la Moraleja, 28108 Alcobendas, Madryt, Hiszpania.



Wybrany wykonawca zaoferował wykonanie zadania za kwotę 76 800 775,18 zł, w czasie 20 miesięcy, jednocześnie udzielając 10 letniego okresu gwarancji jakości.

 

Po upływie terminu do wniesienia odwołania, a przed zawarciem umowy, Zamawiający przekaże dokumentację z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do Urzędu Zamówień Publicznych w celu przeprowadzenia kontroli uprzedniej.
Po pozytywnym wyniku kontroli, możliwe będzie podpisanie umowy z Wykonawcą.

 

Zamówienie pn.: „Budowa drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie (III etap z wyłączeniem odcinka I w. Pyrzowice – w. Lotnisko)” jest przewidziane do współfinansowania ze środków pochodzących z UE oraz ze środków krajowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa tego odcinka S1 realizowana będzie w formule „Buduj”.

 

Przypominamy, że w latach 2005 – 2006 zrealizowano jednojezdniowy odcinek S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913 stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach, natomiast w latach 2010 – 2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko (z węzłem Lotnisko) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.

 

Droga ekspresowa S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jak również w europejskim korytarzu transportowym (korytarz VI).  Zrealizowanie budowy drugiej jezdni stanowić będzie uciąglenie istniejącego przekroju dwujezdniowego S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

Podstawowe parametry techniczne budowanej drogi ekspresowej S1:

  • długość – 9,722 km
  • klasa drogi: S
  • prędkość projektowa: 100 km/h
  • liczba pasów ruchu: 2x2 pasy ruchu
  • szerokość pasa ruchu: 3,50 m
  • szerokość jezdni: 7,00 m,
  • szerokość pasa awaryjnego: 2,50m
  • szerokość pasa dzielącego (bez opasek): 3,00 – 6,30m
  • szerokość poboczy: min. 0,75m
  • kategoria obciążenia ruchu: KR6
  • obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś

Plan liniowy S1

GDDKiA