Jako najkorzystniejszą w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na budowę drugiej jezdni S1 Pyrzowice – Podwarpie wybrano ofertę złożoną przez Konsorcjum Firm: Mostostal Warszawa S.A. ul. Konstruktorska 12A, 02-673 Warszawa i Acciona Construccion S.A. Avenida de Europa 18 Parque Empresarial la Moraleja, 28108 Alcobendas, Madryt, Hiszpania.
Wybrany wykonawca zaoferował wykonanie zadania za kwotę 76 800 775,18 zł, w czasie 20 miesięcy, jednocześnie udzielając 10 letniego okresu gwarancji jakości.
Po upływie terminu do wniesienia odwołania, a przed zawarciem umowy, Zamawiający przekaże dokumentację z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do Urzędu Zamówień Publicznych w celu przeprowadzenia kontroli uprzedniej.
Po pozytywnym wyniku kontroli, możliwe będzie podpisanie umowy z Wykonawcą.
Zamówienie pn.: „Budowa drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie (III etap z wyłączeniem odcinka I w. Pyrzowice – w. Lotnisko)” jest przewidziane do współfinansowania ze środków pochodzących z UE oraz ze środków krajowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa tego odcinka S1 realizowana będzie w formule „Buduj”.
Przypominamy, że w latach 2005 – 2006 zrealizowano jednojezdniowy odcinek S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913 stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach, natomiast w latach 2010 – 2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko (z węzłem Lotnisko) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.
Droga ekspresowa S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jak również w europejskim korytarzu transportowym (korytarz VI). Zrealizowanie budowy drugiej jezdni stanowić będzie uciąglenie istniejącego przekroju dwujezdniowego S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Podstawowe parametry techniczne budowanej drogi ekspresowej S1:
Plan liniowy S1