Wiceminister infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit podczas wizyty na budowie drogi ekspresowej S7 uczestniczył w spotkaniu koordynującym działania związane z oddaniem do ruchu odcinka drogi ekspresowej S7 Ostróda Płd – Rychnowo (C1).
Koordynacja działań
W połowie sierpnia planowane jest oddanie do ruchu odcinka S7 Ostróda Południe – Rychnowo. W celu skomunikowania kończonego fragmentu trasy z istniejącym obecnie układem drogowych konieczne jest także udostępnienie węzłów budowanych na sąsiednich odcinkach S7 realizowanych przez innych wykonawców, a planowanych do zakończenia w późniejszym terminie, tj. jesienią 2017 r. Stąd potrzeba skoordynowania terminów i działań na trzech kontraktach tak, aby wraz z udostępnieniem do ruchu drogi funkcjonowały również węzły Rychnowo i Ostróda Południe.
Inwestycje drogowe wokół Ostródy
Realizacja odcinka Ostróda Południe – Rychnowo jest obecnie zaawansowana na poziomie 98%. Prowadzone są już głównie prace wykończeniowe oraz ostatnie roboty bitumiczne. Odcinek ten to część inwestycji o łącznej długości ok. 20,1 km, która została podzielona na dwa zadania realizacyjne: C1 Ostróda Południe - Rychnowo (8,8 km) i C2 Rychnowo - Olsztynek Zachód (11,25 km). W ramach inwestycji powstaną dwa odcinki dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z drogami serwisowymi. Wykonany zostanie remont wybranych dróg lokalnych, budowa obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Wykonawcą pierwszego odcinka (C1) o wartości 299,2 mln zł jest Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o. o. Drugie zadanie (C2) realizuje firma Strabag Sp. z o.o. za kwotę 388,5 mln zł.
W okolicy Ostródy powstaje jeszcze jeden odcinek siódemki – to ekspresowa obwodnica Ostródy o długości 9,7 km wraz z węzłami Ostróda Północ i Ostróda Południe. Zadanie to wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16 o dł. 8,7 km realizuje za kwotę 1,3 mld zł konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA.
Ważne również małe zadania
Podczas wizyty na budowie S7 wiceminister infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit podpisał program inwestycji dla rozbudowy drogi krajowej nr 53 na odcinku Szczytno – Olszyny, zadania przewidzianego do realizacji w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.
- Inwestycje drogowe na Warmii i Mazurach to nie tylko duże, wieloletnie i wielomilionowe kontrakty. To także mniejsze zadania, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w miejscach, gdzie określono najwyższe klasy ryzyka. Jednym z takich zadań jest rozbudowa drogi krajowej nr 53 Szczytno – Olszyny, dla której Program Inwestycji został dziś zatwierdzony. - powiedział Jerzy Szmit.
W ramach inwestycji zmodernizowany zostanie odcinek drogi krajowej nr 53 o długości ok. 5,433 km. Droga uzyska szerokość jezdni 7 metrów oraz konstrukcję nawierzchni o nośności 115 kN/oś. Ponadto zostaną przebudowane istniejące skrzyżowania, zjazdy indywidualne i publiczne. Powstaną zatoki autobusowe i ciąg pieszo-rowerowy. Zaplanowano również budowę kanału technologicznego, budowę/przebudowę systemu odwodnienia drogi wraz z przebudową przepustów. Zadanie o szacunkowej wartości 28 mln zł przewidziane jest do realizacji na lata 2018 – 2019.