GDDKiA przekazała Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenie o zamówieniu dotyczącym realizacji obwodnicy Łańcuta w ciągu DK94 (dł. 5,8 km). Inwestycja realizowana będzie w systemie „optymalizuj-projektuj-buduj”, a budowa zakończy się w 2021 r.
GDDKiA przekazała Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenie o zamówieniu dotyczącym realizacji obwodnicy Łańcuta w ciągu DK94 (dł. 5,8 km). Inwestycja realizowana będzie w systemie „optymalizuj-projektuj-buduj”, a budowa zakończy się w 2021 r.
Ogłoszenie przetargu przez GDDKiA nastąpi niezwłocznie po jego publikacji w Dzienniku Urzędowym UE. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego będzie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
Po tym jak Minister Infrastruktury i Budownictwa, Andrzej Adamczyk, podpisał aneks do programu inwestycji, rzeszowski Oddział GDDKiA rozpoczął proces przygotowania do realizacji obwodnicy Łańcuta w ciągu DK94. Opracowane zostały materiały przetargowe i program funkcjonalno-użytkowy (PFU), dzięki czemu możliwe stało się rozpoczęcie procedury przetargowej na realizację obwodnicy.
Przyszły wykonawca, wyłoniony w przetargu publicznym, zaprojektuje, uzyska wymagane prawem decyzje oraz zmianę zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a także wybuduje, uzyska decyzję o pozwoleniu na użytkowanie a w konsekwencji odda do użytkowania odcinek drogi krajowej nr 94, będący obwodnicą miasta Łańcuta.
Uwzględniając uwarunkowania wynikające ze spadku natężenia ruchu na istniejącej DK 94 po oddaniu do użytkowania autostrady A4 na odcinku Rzeszów – Jarosław przewiduje się pozostawienie przekroju drogi krajowej generalnie jako dwupasowego (po jednym pasie w każdym kierunku), z trwałym rozdzieleniem kierunków jazdy.
W ramach optymalizacji rozwiązań projektowych przyjęto następujące parametry techniczne obwodnicy:
- Klasa drogi – GP (główna ruchu przyspieszonego)
- Prędkość projektowa – 60 km/h
- Kategoria obciążenia ruchem: min. KR5
- Przekrój jezdni:
dwupasowy, z częścią jezdni wyłączoną z ruchu , na której usytuowano barierę energochłonną
uliczny od km 613+767 do km 616+685;
drogowy od km 616+685 do km 619+589;
- Szerokość pasów ruchu: 3,5m
- Chodniki – szer. 2,0m
- Ciągi pieszo – rowerowe – szer. 3,5-4.0m
- Szerokość jezdni dróg dojazdowych – 5,00 - 6,00 m
Mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu, zwłaszcza tych najmniej chronionych czyli pieszych i rowerzystów, zakłada się budowę obustronnych chodników lub ciągów pieszo-rowerowych oraz zatok autobusowych. Przewiduje się także budowę dróg obsługujących przyległy teren celem zapewnienia (zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi) wymaganego ograniczenia stosowania zjazdów na drodze klasy GP. Inwestycja zakłada również budowę skrzyżowań jednopoziomowych w formie rond jednopasowych na przecięciu DW 877, DW 881, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4). Ponadto zostaną utrzymane skrzyżowania DK94 z ul. Piłsudskiego, ul. Kościuszki, DP 1520 R.