W oparciu o uzyskane pozwolenie na użytkowanie dla nowego odcinka S7, ruch przekierowany zostanie z istniejącej drogi nr 7 na 14-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S7 wybudowany w nowym śladzie między miejscowością Krogulcza Sucha, a węzłem Szydłowiec Centrum. Jadąc od Warszawy, na nowy odcinek drogi ekspresowej S7 wjedziemy na rondzie w miejscowości Krogulcza.
W sumie kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie na 22-kilometrowym odcinku S7 Radom – granica województwa. Przypominamy – pierwszy dwujezdniowy fragment drogi ekspresowej S7 o długości około 4,5 km od węzła Szydłowiec Południe do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego wybudowany w ramach inwestycji został udostępniony kierowcom już w maju br. Natomiast od kwietnia br. kierowcy mieli do dyspozycji jedną jezdnię drogi ekspresowej na fragmencie o długości ponad 3 km od węzła Szydłowiec Centrum do węzła Szydłowiec Południe. Od dnia 12 lipca na tym odcinku udostępnione zostaną dwie jezdnie drogi ekspresowej S7 z ograniczeniami wynikającymi z konieczności realizacji robót związanych ze wzmocnieniami skarp wykopów i nasypów. Wjazd na drogę ekspresową S7 możliwy będzie poprzez węzły Szydłowiec Północ i Szydłowiec Południe. Prace związane ze wzmocnieniami skarp planowane są aktualnie do konca października br.
Ponadto w związku z budową obwodnicy Radomia na sąsiednim odcinku drogi ekspresowej S7 i koniecznością kontynuacji prac przy budowie wiaduktu WD23 zamknięty zostanie wjazd na starą drogę krajową nr 7 ze wspomnianego ronda w miejscowości Krogulcza. Zmiana organizacji ruchu możliwa będzie dzięki przekierowaniu ruchu tranzytowego na nowy odcinek drogi ekspresowej S7 Radom – granica województwa. Oznakowany objazd dla ruchu lokalnego poprowadzony zostanie natomiast od drogi nr 7 przez Augustów i drogą wojewódzką nr 733 do Kowali, a następnie drogą powiatową nr 3557 przez Kolonię Dąbrówkę i nr 4010 do Orońska.
Informacja o inwestycji:
Droga ekspresowa S7 odcinek: koniec obwodnicy Radomia – granica województw mazowieckiego i świętokrzyskiego
Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 o długości około 22 km komunikuje budowaną aktualnie obwodnicę Radomia z granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego, co ma wpływ na skrócenie czasu podróżowania na trasie Warszawa – Kielce i na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Droga ekspresowa S7 na odcinku Radom – granica województwa biegnie w przeważającej części po nowym śladzie, począwszy od Radomia po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 7, a od Szydłowca w śladzie istniejącej trasy. Droga ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy oraz 2,5-metrowe pasy awaryjne. Wzdłuż trasy głównej wybudowane zostały drogi dojazdowe umożliwiające ruch lokalny. Wjazd na drogę S7 możliwy będzie docelowo dzięki węzłom: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe. W ramach inwestycji wprowadzono rozwiązania minimalizujące jej wpływ na środowisko poprzez budowę ekranów akustycznych, systemu odwodnienia drogi, około trzydziestu przejść dla zwierząt (w tym przejść dla zwierząt dużych nad i pod drogą ekspresową), montaż wygrodzeń trasy, a także wykonanie nasadzeń zieleni. W ramach inwestycji wybudowano ponad dwadzieścia obiektów mostowych, w tym 14 wiaduktów, 4 mosty, 2 kładki dla pieszych. Przygotowano tereny pod 4 Miejsca Obsługi Podróżnych (po dwa w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa), których zadaniem będzie obsługa ruchu tranzytowego.
Wartość robót to 682,2 mln złotych. Lata realizacji inwestycji 2014 -2017.
Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.