Budowa obwodnicy miasta Prudnik
w ciągu drogi krajowej Nr 41
GDDKiA Oddział Opole informuje, że 05.10.2009 r. złożyła wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie obwodnicy m. Prudnik (III etap).
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu postanowieniem z dnia 12.10.2009 r. przekazał wniosek Burmistrzowi Prudnika z uwagi na to, że inwestycja nie będzie realizowana na terenie zamkniętym bo działki na których planowana jest inwestycja nie są ujęte w Decyzji Ministra Infrastruktury z dnia 26 września 2005 r. wraz ze zmianami w sprawie ustalenia terenów, przez które przebiegają linie kolejowe, jako terenów zamkniętych (Dz. Urz. Ml. Z 2005 r. Nr 11, poz. 72 z późn. zm.).
Podstawowymi celami inwestycji są:
- poprawa przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na kierunku DK 41,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu w korytarzu drogi krajowej Nr 41,
- poprawa warunków ekologicznych mieszkańców miejscowości Prudnik mieszkających w otoczeniu drogi krajowej Nr 41,
- umożliwienie aktywacji gospodarczej terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie korytarza drogi krajowej Nr 41 oraz w województwie opolskim.
Do ostatecznych analiz brane są pod uwagę trzy warianty (zobrazowane na załączonej mapie):
Wariantem rekomendowanym do realizacji przez Inwestora (GDDKiA) jest wariant 2
We wszystkich proponowanych wariantach projektowana obwodnica ma klasę GP (główna ruchu przyspieszonego) i jest zaprojektowana jako droga o ograniczonej dostępności. Podstawowe parametry techniczne obwodnicy to:
- szerokość pasa ruchu:
Wydanie w/w decyzji będzie jednocześnie zatwierdzeniem korytarza środowiskowego w którym będzie zlokalizowana obwodnica.
Opole, dn. 29-10-2009r.