Ruch wahadłowy na „ Zakopiance” w Poroninie.
Od godz. 16.00 w poniedziałek 31 lipca 2017 r. wprowadzono ruch wahadłowy w Poroninie, gdzie powstaje węzeł Poroniński, który zastąpi istniejące skrzyżowanie drogi krajowej nr 47 w drogą wojewódzką nr 961. Aby zminimalizować uciążliwość dla kierowców ruch wahadłowy będzie sterowany ręcznie w godzinach szczytu czyli od 6.00 do 9.00 i od 14.00 do 17.00. W pozostałych godzinach ruchem sterować będzie sygnalizacja świetlna, jednak w razie spiętrzeń ruchu wprowadzane będzie sterowanie ręczne.



Zmieniona organizacja ruchu trwała będzie do 31 sierpnia 2017 r. W tym czasie poszerzona zostanie droga, powstanie dodatkowy pas ruchu i lewoskręt w kierunku ul. Kasprowicza w Poroninie, ułożone zostaną nowe warstwy nawierzchni.

W związku z koniecznością wprowadzenia ruchu wahadłowego na dk 47 sugerujemy możliwość objazdu miejsca prowadzonych robót : drogą krajową nr 49 od Nowego Targu do Bukowiny Tatrzańskiej i dalej drogą wojewódzką do Zakopanego lub z Nowego Targu do Czarnego Dunajca i dalej przez Kościelisko do Zakopanego. Do Czarnego Dunajca można skręcić z „Zakopianki” już w Chabówce zamiast w Nowym Targu.

Budowa węzła w Poroninie rozpoczęła się 16 listopada 2016 r. Zastąpi on dotychczasowe skrzyżowanie drogi krajowej nr 47 z drogą wojewódzką nr 961. Ukończenie budowy węzła planowane jest w sierpniu 2018 roku. W ramach inwestycji wybudowany zostanie m.in.:
  • węzeł drogowy na skrzyżowaniu dróg : DK 47 z DW 961,
  • rondo czterowlotowe na skrzyżowaniu dróg : DK 47 z DW 961 oraz drogi powiatowej nr 1651, z pasami do skrętu w prawo poza jezdnią ronda, wraz z budowa wlotu południowo-zachodniego drogi krajowej nr 47 i rozbudowa wlotu zachodniego DK 47,
  • wiadukt drogowy w ciągu DK 47, nad DW 961,
  • wiadukt kolejowy nad DW 961,
  • przejście podziemne dla pieszych pod droga krajową i linią kolejową,
  • tunel drogowy o dł. ok. 36 metrów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 961,
  • kładka dla pieszych nad drogą wojewódzką nr 961,
  • chodniki, zatoki autobusowe, ciąg pieszo- rowerowy, drogi dojazdowe.
  • most na potoku Poroniec, w ciągu drogi krajowej nr 47

Inwestorem jest Województwo Małopolskie, a roboty budowlane finansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Projekty inwestycji sfinansowały samorządy : Gmina Poronin, Starostwo Powiatowe w Zakopanem i Województwo Małopolskie.